Wat een week!!! - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van kirsten Gils - WaarBenJij.nu Wat een week!!! - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van kirsten Gils - WaarBenJij.nu

Wat een week!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg kirsten

15 Mei 2008 | Roemenië, Boekarest



Zo alle verjaardagen zijn geweest....
Vrijdag 9 mei alleen met Mieke naar ons werk geweest. Sanne en Tatiana lagen ziek op bed aaaaahh. Het was een hetige dag. De zusters waren de hele tijd op ons aan het schelden. Later die dag werd een meisje door een zuster met een riem geslagen. Toen ik dat zag, ging ik door het lint natuurlijk. En toen ik de zuster aan het uitschelden was, heeft ze me niet 1 keer aangekeken, alsof ik niet bestond.......

van het weekend weer naar club MAXX geweest. Was weer heel gezellig. Zondag naar het Paleis geweest, dat was erg indrukwekkend.

Die maandag gingen Mieke en ik weer naar de jongens afdeling. Eerst lekker met een paar gewandeld, en daarna hebben we ze eten gegeven. Toen ik aan het eten geven was, zag ik voor me neus hoe een zuster een jongen op de grond gooide. De zusters gingen die arme jongen met z'n tweeen schoppen. Weer stoof ik op ze af en duwde die stomme wijfen opzij. Ik was raazend...... De zuster kwam op me af gestromd en ging helemaal uit haar plaat. Ik deed heel sarcastisch ( wat ze niet kon hebben natuurlijk ) en zij dat ze een idioot was. Gelukkig verstond ze het woordje idioot en nu weet ze gelijk hoe ik over haar denk...... :)
Later vonden we een meisje dat lag vastgebonden, haar handen waren zo aan het knellen dat die paars aan lipen. Je kon overduidelijk zien dat ze een shot medicijnen had gehad.Het kind lag erg met haar ogen te draaien en had een hele wazige blik. Weer werden we woest, en maakten het kind los.... Toen weer diezelfde zuster langs kwam. Ze begon gelijk weer te schelden natuurlijk, maar na lang lang lang volhouden hebben we het toch voor elkaar gekregen dat ze minder strak lag vastgebonden. Hier heb ik foto's van maar zet deze niet om mijn site vanwege privecy voor de kinderen.

Woensdag weer eerst naar de jongens afdeling geweest. Er zaten een paar jongen vastgebonden in hun rolstoel. Ik ging erbij zitten. Later kwam er een agressief meisje bij zitten. Ik stond op en ze kwam naar me toe.. ik dacht dat ze me ging knuffelen maar in plaats daarvan heeft ze me keihard in me tiet gebeten....................
En geloof mij, dat doet pijn. Ik dacht even sirieus dat ze hem eraf had gebeten. Gelukkig kwam Tatiana me al snel te hulp want dat kind bvleef maar door bijten. Gelukkig hangt ie er nog aan, alleen wel bont en blauw hahahaha

Verder zijn we bezig de plaatjes op de muren aan het schilderen, het word erg leuk.

Morgen ochtend gaan we naar de ikea. Ik ga een nieuwe kast kopen voor de kamer van de kleintjes. De laades kunnen niet meer dicht en hangen er half uit. Ook ga ik een stoel en een tafel kopen voor een jongen die naast ons in het AIDS huis woont. Deze jongen heeft helemaal niets, en woont er net. Er is geen geld om iets voor deze jongen te kopen.... dus doe ik dat!!! Ik weet zeker dat hij er super maar dan ook super blij mee kan maken.


Het was weer een week vol belevenissen. Leuke maar ook minder leuke dingen. Maar we vol...... Ik vind het ook onwijs leuk om berichtjes te krijgen uit Nederland. Chris en Yolanda, nog bedankt voor de kaart, Hij hangt boven me bed. Ook elkse een dikke kus voor me kado die ik kreeg opgestuurd. En natuurlijk me lieve moeder overste Corrie krijgt een dikke knuffel en super bedankt ;)

Ook staan er nieuwe foto's om me site.

Nou ik ga er weer vandoor
La revedere xxx liefs kirsten

  • 15 Mei 2008 - 19:09

    Annette:

    Lieve Kirsten.
    Op de buurt gaan al de geruchten dat ons huis te koop komt en dat we op zoek zijn naar een nog groter huis.
    Dit omdat jij straks een heel stel kinderen meeneemt. Mag hoor.........

    Wat goed van jullie om voor een zigeunerfamile eten en drinken te kopen.
    En dat jullie hier nog eens naar toe gaan. Met hoeveel mensen leven die daar op die vuilnisbelt. Zo te zien op de foto`s een heel weeshuis vol.

    Wat erg hè van zo`n onwijs groot paleis? Hier moesten hele woonwijken voor wijken.
    Het is maar goed dat Ceausescu en zijn echtgenote Helena niet meer op deze aardbol rond lopen.

    En wat die zusters aangaat jij staat boven hen hè!!! Heel goed hoor.
    Veel liefs.

  • 16 Mei 2008 - 12:27

    John En Nicolette:

    Hoi Kirsten, wat een gevecht moeten jullie toch iedere keer weer leveren.
    Wat zijn de kleuren mooi op de muur. Het ziet er meteen een stuk vrolijker uit. Wat vinden die zusters daarvan?. Ze zullen het toch wel eens waarderen wat jullie als jonge meiden voor die kinderen doen? We vinden het heel knap allemaal. Hou goede moed en heel veel succes.
    Groetjes van ons.

  • 16 Mei 2008 - 15:18

    Marianne:

    Ha, die Kirsten.
    Eindelijk weer een berichtje van ons, heftige tijd achter ons.
    Jullie zitten daar niet stil zo te lezen, ik hoop dat het voor die kinderen een langdurig effect heeft wat jullie allemaal doen. Kun je goed het verschil tussen onze cultuur en de hunne zien.
    Als je hier je kind slaat komt de politie, daar is het normaal.
    Wij wensen je nog veel wijsheid en liefde.

    Arie en Marianne

  • 16 Mei 2008 - 17:43

    Ralph:

    Ik vindt dat je TOP werk doe en veel succes

  • 17 Mei 2008 - 19:10

    Morena:

    Hey, Bedankt voor je kaart! Ben zelf vandaag teruggekomen uit Mexico, heb maar geen kaarten verstuurd want schijnt minimaal een maand te duren voordat die dingen een keer aankomen.........

    Ziet er mooi uit trouwens, die nieuwe kleurtjes op de muren. De kinderen zullen het wel vreselijk jammer vinden als jullie straks weer naar NL gaan. Hopelijk hebben die bitches van zusters tegen die tijd dan eens goed kunnen zien hoe het allemaal anders kan! Keep up the good work!
    x,Morena.

  • 18 Mei 2008 - 09:25

    Sylvia:

    hoi kirsten wat een week heb jij achter de rug het is toch iedere keer weer een gevecht met die zusters ik hoop dat ze er iets van leren.nou meid sterkte verder en zet hem op

  • 18 Mei 2008 - 11:50

    Overbuurvrouw Linda:

    Hoi Kirsten net je moeder gesproken en gehoord wat je weer overkomen is doe voorzichting want het is een raar volk daar.
    Net je foto's bekeken en wat fleurt dat schilderwerk op het ziet er gelijk wat vrolijker uit.
    Heb je foto's van de kindertjes ook aan Anouck laten zien daar schrok ze toch wel even van kan ze zien wat voor een wantoestanden er zijn op zo'n klein stukje afstand van hier.
    Vandaag ben je lekker een dagje op schoolreis hoorde ik hoop dat je een leuke dag gehad hebt.
    Nou Kisten nog 5 weken doe voorzichtig en veel succes
    Groetjes Linda Jack en Anouck

  • 18 Mei 2008 - 14:56

    Richard En Linda:

    Hoi Kirsten,

    Leuk om weer even wat foto's te zien! Pas je goed op jezelf? Succes met alles. Groetjes uit Den Oever

  • 18 Mei 2008 - 17:02

    Annette En John:

    Ha die meis. Wat leuk dat jullie allemaal mee mochten met het schoolreisje naar de bergen.
    Ik hoop dat je er wel van genoten hebt, na de nachtmerrie van vrijdagnacht.
    En voor deze week heel veel werkplezier.
    Veel liefs

  • 18 Mei 2008 - 17:43

    Karola:

    Heey Kirsten!

    Sjezus das niet nix wat je daar allemaal te voorduren hebt!
    Vind het super wat je daar doet.
    Meissie nog heel veel succes daar..!!

    Veel liefs en een dikke kus Karola

  • 18 Mei 2008 - 21:40

    Yolanda:

    Hoi Kirsten,
    Ik ben er weer. Heerlijk gehad in Spanje.
    Wat een vreselijke zusters. Kunnen die geen ander werk gaan doen? Ze moeten ze allemaal ontslaan. Of ook eens vastbinden. Lekker strak! En schoppen en slaan met een riem. Dat het bestaat! Er moet toch eens iemand opstaan en een einde maken aan die wantoestanden. Vreemd land.
    Nu, hou je haaks en tot mails,
    Groetjes van ons allemaal,
    Chris, Yolanda, Barry, Lindsay, Brian, Mario en Puckie.

  • 19 Mei 2008 - 09:34

    Astrid:

    hoi Kirsten nou wat een belevenissen allemaal je mag wel uitkijken anders kom je nog met een cup kleiner naar huis. hartstikke goed joh wat jullie daar allemaal doen , en goed dat jullie die krengen daar hun vet geven. Ga vooral zo door groetjes Jan en Astrid

  • 19 Mei 2008 - 09:51

    Gon:

    Lieve Kirsten, wat indrukwekkend allemaal
    ik heb er kippevel van. Fijn dat jullie hier nu wat voor de kinderen kunnen betekenen. Met liefs van ons en we denken aan jou.
    Groetjes Kees en Gon.

  • 19 Mei 2008 - 14:03

    Brenda:

    hoi Kirsten,

    Ik heb nog helemaal niks gelezen dat ga ik vanavond even thuis doen maar ik heb wel diensten op jol 12 voor je open staan. ik heb ze al in de chatbox gezet maar volgens mij werkt dat niet zo dus ik zal ze hieronder nog een keer voor je neerzetten
    in juli:
    Op 1, 4, 8, 10, 11, 16, 17, 18, 24, 31 juli een 141 dienst van 07.30 tot 13.30 uur.

    Op 12, 19 en 26 juli een 141 dienst van 08.00-14.00 uur (weekenden)
    in augustus
    Op 1, 3, 4, 7, 8, 9, 13, 14, 15, 16, 18, 20, 23, 27, 28 een 33 dienst van 16.00-22.00 uur
    Op 7, 26, 27, 28 augustus een 141 van 7.30-13.30 uur

    Op 30 augustus een 141 van 8.00-14.00 uur (weekend)

    Op 8, 11, 22, 25, en 31 augustus een 33 dienst van 16.00-22.00 uur

    kijk maar wat je er van wil
    Ik hoor het graag van je.
    ons mailadres is nh.flexpool@sheerenloo.nl
    groetjes en succes

    Brenda, Karina en Rona

  • 19 Mei 2008 - 16:15

    Jolanda ( Leijen):

    hallo daar allemaal en natuurlijk Kirsten, heb eens even al die ervaringen gelezen, tja, even ander verhaaltje dan je gewend was he?

    Bedenk wel, dat het er lang geleden, in Nederland ook niet zo aan toe ging als NU...maarrrr, dat het shocking is geloof ik graag, wel vind ik het erg moedig en ondernemend van jullie, alle kleine beetjes helpen, als is het ogenschijnlijk nog zo klein... pas goed op jullie zelf...net je vader gesproken en hoorde van een en ander.

    Een hoop van die mistoestanden zijn ook zeker het gevolg van ontwikkelingsnivau's, ( Jullie staan op een heel andere golflengte als menigeen daar!) Dat los je niet een twee drie even op...

    Probeer ook de accu's opgeladen te houden, voor jezelf en de kinderen!

    Lieve groeten en waardering vanuit Breezand ( familie Leijen )

  • 19 Mei 2008 - 18:34

    Kimberly:

    Heeeey kirsten !

    jeetje wat een rare mensen zijn er toch ook ! hoe ze die kinderen behandelen echt zielig ,nou dan hebben ze het hier op noorderhaven nog maar goed haha !

    ik hoor snel wel weer wat van je! heel veel succes nog daar !

    Groetjes xx kimberly


  • 22 Mei 2008 - 16:12

    Annette:

    Hoi die Kisse Bissie,
    Ik wens jou en de anderen voor het weekend een hele goede reis toe.
    Het zal een hele zit zijn naar Sibiu.
    Maar zo kom je ook wat van Roemenie te zien. Heel veel plezier.

  • 23 Mei 2008 - 07:09

    Addy:

    Jeetjemina,wat jij daar allemaal meemaakt
    Je zou zo'n takkemens zelf een oplawaai verkopen met een leren riem.Kijken of ze het lekker vindt Grrr!!! Heb ooit een reportage gezien over Roemenie op tv die ging over de weeshuizen,die was begin jaren 90 maar dat het uiteindelijk nog steeds zo is,is eigenlijk gewoon te erg voor woorden.Stop al je liefde in die schatten en je bezit daar volgens mij een heleboel van.Maak er iets moois van met de nieuwe meubels,en ik vind het helemaal top wat je doet!
    Groetje en hou je taai
    Fred ,Addy en een dikke knuf van Irene

  • 23 Mei 2008 - 12:10

    Kim:

    Hee kirsten,
    Hoe gaat het met je. We missen je.
    Wanneer kwam je weer naar huis????
    Bedankt voor je kaartje
    Groeten jol 1-2

  • 26 Mei 2008 - 08:18

    Jol 1-2:

    Hoi Kirsten,

    Wat een verhalen allemaal, zeg. vreselijk.Dat zoiets allemaal nog bestaat!Hou vol en zet hem op.
    We hopen je gauw weer te zien. ( had je de diensten van Brenda gelezen....hahaha)
    Heel veel succes en fijn voor de kinderen daar dat je je zo goed inzet!

    gr van ons allemaal.

  • 26 Mei 2008 - 08:47

    Corrie:

    lieve kirsten,ik vind het zo goed wat je doet volg je hart,alleen kyk uit met die zusters laat je niet helemaal gek maken,misschien heb je gehoord dat mevr.hoornsman overleden is(tante bep)ik ben aar de begr. geweest maar gaby kon geen vry krygen,wat een rare collega's.dat was by ons toch anders,zo is overal wat.nogsteeds vragen mensen hoe ik aan zo'n lievert kom,ja dat is voor hun een vraag en voor my een weet.nu lieverdheel veel sterkte en je kan het.dikke knuf corrie

  • 26 Mei 2008 - 10:11

    Bobo:

    Hoi Kirsten,

    Ik weet niet precies hoe lang je nog moet, maar zo langzamerhand moet je toch wel genoeg hebben van al die ellende daar. Des te trotser ben ik op je dat jullie het zolang volhouden! Al die toestanden die jullie daar dagelijks zien is niet meer van deze tijd zou je zo zeggen. Wat zal de je wereld nu toch in een ander daglicht zien en wat zal je waarderen wat je nu in Nederland hebt en hoe makkelijk en mooi het hier is met de gezondheidzorg waar we evengoed nog weten te klagen!
    Houd nog even vol, je bent er bijna en er zijn hier genoeg mensen die echt trots op jullie allemaal zijn.
    Jullie moeten echt wel veel liefde in je donder hebben om tot al die mooie dingen tot staat te zijn!

    Groet Bobo en Paulina

  • 26 Mei 2008 - 19:03

    Maaike Noomen:

    Hoi Kirsten,

    Je kent mij niet maar ik ben de kapster van je moeder. Ik ben zeer onder de indruk van jou werk daar en daarom wil ik het fooien geld van de kapsalon geven aan jou.Zou jij mij je rekeningnummer kunnen emailen zodat ik het eerste geld kan overboeken!

    Groetjes Maaike

    maaike@kapsalon-myway.nl

  • 27 Mei 2008 - 17:56

    Jiske:

    Lieve Kirsten,

    Wat een week heb jij achter de rug. Elke keer denk, kan het nog erger? Ik en onze klas zijn zeer onder de indruk wat jij allemaal bereikt hebt. We missen je wel en we hebben het elke week over je! Wat een ratten zijn die zusters, ik zou ook flink kwaad op ze zijn geweest. Nog 1 maand en je bent weer terug, zet hem op! We zijn trots op je!

    dikke kus jiske en de klas

  • 28 Mei 2008 - 06:08

    Maartje:

    Wat een hoop foto's heb je er weer bijgemaakt, leuk dat Sibiu zo goed bevallen is. Op de foto's zie je er net zo stralend uit als dat je dat hier kunt doen, zet hem op voor de laatste weekjes, en blijf jezelf, ook bij misstanden, we zijn trots op je wat je allemaal doet, en reuze benieuwd naar de verhalen als je er straks weer bent.
    Volgens mij is het goed om zoveel te kunnen doen voor de kinderen, jullie werken hard, hou je haaks de komende weken en tot gauw, groet Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kirsten

Ik ga in de hoofdstad Boekarest werken in een instelling voor gehandicapten kinderen.

Actief sinds 07 Maart 2008
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 17627

Voorgaande reizen:

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: