20 jaartjes alweer - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van kirsten Gils - WaarBenJij.nu 20 jaartjes alweer - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van kirsten Gils - WaarBenJij.nu

20 jaartjes alweer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg kirsten

08 Mei 2008 | Roemenië, Boekarest

Zo, hiet een berichtje uit het NIET zonnige Boekarest. En jullie maar bbqen in in jullie tuintje......... :)

Vorige week lekker gewandeld. Nanda en ik hadden Maria en Cristina meegenomen. Maria is erg ondervoed dus die zat in de buggy, Cristina is autist en stopt van alles in haar sokken, van eten tot speelgoed ( ziet er erg komisch uit ).
Toen we aan het wandelen waren had ik een ijsje voor Cristina gekocht. Ik heb echt nog nooit in me leven iemand op die manier een ijsje zien eten. Ze at ( vrat) hem op alsof haar leven er van af hing, ook had ik haar een deel van mijn ijsje gegeven. Haar eigen ijsje in de ene hand en de mijne in de andere hand. Je zag haar stralen.... dit zijn de mooie momenten waarvoor je het allemaal doet. Maria krijgt alleen fles voeding ( drab ),maar we gingen toch proberen of ze ijs luste. Ze haalde heel heel heel vies haar neus op en begon daarna keihard te lachen :) heel grappig

Die middag hebben we weer geschilderd, het schiet al aardig op, de muren zien er al een stuk beter uit. Toen we vrijdag aankwamen zagen we dat Pascal met zijn armen en benen lag vast gebonden op bed. Het touw zat heel strak vastgebonden. We hebben zijn benen losgemaakt en het touw om zijn armen losser gedaan. Dit is voor de zusters natuurlijk lekker makkelijk, want als ze hem vastbinden hoeven ze ook niet naar hem om te kijken!!!

Die middag had Helena in haar broek geplast, ik ging haar schone kleren aantrekken toen de zuster binnen kwam en die ging me toch te keer tegen dat arme kind. Ik werd zo kwaad dat ik de zuster helemaal verrot heb gescholden ( in het nederlands dus ze verstond er niks van ). Maar op zulke momenten sta je zo machteloos....

Daarna nog wel gewandeld met Roxanne, Giorgiana en een meisje waarvan niemand weet hoe ze heet. Wij hebben haar dada genoemd omdat ze dat altijd zegt. Na het wandelen Ludica nog eten gegeven ( het eten zag er zo smerig uit dat ik moest kokhalzen ). De kinderen krijgen bijna elke dag het zelfde te eten. Soep met daarin een paar hompen brood, en vieze rijste drab. Maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat ze helemaal niks te eten krijgen. S'middags alle muren af gekregen met schilderen. Nou nog de tekeningen erop.......

Het weekend weinig gedaan, het was geen mooi weer om iets te gaan ondernemen. We hebben we hebben lekker uitgerust om maandag weer fris en fruitig te zijn.

Maandag op het werk zagen wij dat er allemaal vieze vlekken op onse mooie net gechilderde muren zaten :( Mioara ( de directrische ) zag dat en werd boos op een van de zusters, ook moest die zuster het schoon maken voor ons.

Die avond bleven de meeste wakker want ik werd natuurlijk om 12 uur jarig. De meiden gingen voor me zingen en mam belde. Dinsdag gewoon te werk geweest alleen niet geschilderd dus we waren op tijd thuis. Die middag moest ik naar de kelder en toen ik binnen kwam, stond er een grote taart met 20 kaarjes erop en weer gingen ze zingen. Als kado had ik gevraagd om spulletjes voor de kinderen. Ik kreeg onderbroekjes voor Helena ( want dat heeft ze niet) en sokken. ook kreek ik een lampje voor de kinderen en een asbak en een magneet van Roemenie voor mezelf. Ze hadden een hele lekkere aardbeien taart voor me dus eerst taart gegeten en s'avonds hotdogs met ijs gegegeten. Daarna zijn we naar een strip club ( lache !!!!!) en hebben daar nog een borrel gedronken. En om 24.00 konden we Nanda feliciteren want die was 7 mei jarig.

Woensdag hebben we rond gekeken op de slaap kamers van de jongens afdeling, we wisten even niet wat we zagen. we komen best vaak bij de jongens even kijken, maar we waren nog nooit op hun slaapkamers geweest. blijkt dat er daar nog een stuk of 7 jongens zijn die we nog nooit hadden gezien. Die liggen daar de hele dag met armen en benen vastgebonden op bed. met alleen een luier om. Echt ongeloofelijk...... Alsof het een stel criminelen zijn. Ik ga voortaan vaker naar deze jongens toe en kijk wat voor mogelijkheden er zijn om wat met deze jongens te gaan doen, want dit kan echt niet!!!!!!

Die middag voor Nanda gezongen en weer taart gegeten. We zijn uit eten geweest en hebben een borrel in Piata Gemeni. En om 24.00 konden we Tatiana feliciteren met haar verjaardag want is 8 mei jarig.
Nou hierhouden gelukkig de verjaardagen bij op. Want drie achter elkaar is best veel.

Ik wil graag jullie graag bedanken voor jullie vele reacties. Dit motiveerd me alleen maar meer en geeft een goed gevoel!!!! Thanks allemaal

La revedere xxx Liefs Kirsten



  • 08 Mei 2008 - 11:06

    Kimmy:

    Hey!
    Gefeliciteerd!!
    Wat een verhalen allemaal. Best schokkend :( Leuk om de foto's te zien.
    We missen je wel hoor bij het wijkcentrum, ik in ieder geval wel.
    Veel succes nog...
    Ik heb trouwens een mailtje naar je hotmail gestuurd over je POK.
    Groetjes, Kim

  • 09 Mei 2008 - 17:44

    Annette:

    Kirsten, toch raar jou verjaardag jij ver weg en ik met een collega en clienten een paar dagen weg.
    Maar zo te lezen toch gezellig gehad.
    Ik moet aldoor aan je denken wat voor strijdt jij daar voert. Maar jou kennende het zal wel moeilijk zijn, maar je staat je mannetje(vrouwtje) wel!!!!!!!!! En wat je nog meer te wachten staat wat jullie nog niet gezien hebben. Maar nogmaals jij bent mijn kanjer.
    heel veel liefs.

  • 10 Mei 2008 - 07:27

    Moeder Overste,corri:

    hoi kirsten,wat leuk de foto's en de verhalen en heftig wat daar allemaal gebeurd.
    je kaart kwam precies op myn verjaardag,op 9 mei,dus ik ben de volgende.
    hou je het een beetje vol,want het is heftig,maar je ziet de kinderen opbloeien.
    is voor jullie het eten te hachelen?ik wens je heeeeeel veel sterkte en een dikke hug tot schryfs xxx corrie

  • 10 Mei 2008 - 17:25

    Astrid:

    hoi Kirsten en nog wel een beetje leuke verjaardag gehad, heel erg bedankt voor je kaart heel lief . Hoe gaat het daar wat ik net las zijn wel schokkende zaken he die je daar allemaal tegen komt. Je verjaardag was toch wel een beetje leuk begreep ik . Soms wel vechten tegen de bierkaai denk ik , maar je zorgt er in ieder geval voor dat ze het een beetje fijn hebben zolang je daar bent, en dat is voor die kinderen heel fijn . ga zo door he ,en tussen door ook een beetje zelf genieten zodat je energie opbouwt om het voltehouden groetjes en tot de volgende keer xxx Jan en Astrid

  • 10 Mei 2008 - 18:45

    Marijke:

    Beste Kirsten,

    Nadat ik van je moeder hebt gehoord dat jij in roemenië bent,en wat verhalen had gehoord wilde ik graag alles lezen.
    Best schokkend hoor, is toch erg wat er allemaal gebeurt.
    Wel een ervaring om zoiets te mogen mee maken!
    Hou vol hoor,ik blijf je verhalen lezen en zal ook regelmatig aan je moeder vragen hoe het daar gaat!

    groeten;
    Marijke Koster(collega van je moeder)

  • 11 Mei 2008 - 09:06

    Saskia :

    Hoi kirsten
    lekker uit gefeest!!!!
    dat maakt het daar ook nog een beetje leuk toch? heb je ook nodig hoor.
    nou je maakt wel wat mee he .
    die kinderen die vast gebonden liggen dat is toch te erg voor woorden ,dat doen wij nog niet eens met een beest,
    nou zettten jullie je goede werk nog maar even voort dan hebben die kinderen in elk geval nog een leuke tijd.
    want die weten niet wat ze mee maken ,dank zij jullie.
    he kirsten zet hem op en hou je taai groetjes fam scheer

  • 11 Mei 2008 - 20:41

    Annette:

    Bedankt voor de moederdagkaart die ik vandaag van jou kreeg. Hier krijg je toch een brok van in je keel!!!!!!!!!!!
    Veel liefs mam.

  • 12 Mei 2008 - 05:46

    Janene:

    Hoi Kirsten.
    Jullie maken daar wat mee he? Oh oh te erg voor woorden..Maar wel knap werk van jullie hoor, petje af hoor. Hier gaat alles zijn gangetje, Marcel heeft zaterdag zijn verjaardag gevierd voor zijn vrienden en we hadden 30 man op de plaats, het was prachtig mooi weer dus we konden het lekker buiten vieren, de bbq aan en de bier in kuipen met ijs,was een geslaagde avond.Nou wijfie hou je goed en tot de volgende berichtje... dikke kus fam Kossen..

  • 12 Mei 2008 - 07:47

    Marieke Renes:

    Hey Kirsten!
    Jij ook bedankt voor je kaartje, echt super leuk!!!!
    Wat een neiuw verhaal weer, bah!
    Ik realiseerde me net dat mijn leerlingen in zo'n land ook ongeveer zo behandeld zouden worden. Echt te erg gewoon!!!
    Je hebt je verjaardag toch een beetje kunnen vieren lees ik, gelukkig maar!
    De afgelopen dagen heb ik heerlijk op het strand gelegen en ben al behoorlijk gekleurd, jaja..... het kan nog bij ons!!!
    Nou meid... zet 'm weerop he!!!
    Dikke kus, Marieke.

  • 12 Mei 2008 - 16:13

    Serena:

    Hey sjaakie!!
    Alles goed daar?! Had van me moeder gehoord dat je een site had waar je berichtjes voor je kan achter laten, dus meteen ffies gaan kijken he! Jeetje wat maak jij een hoop mee zeg, ik vind het wel ontzettend knap van je dat je zo sterk in je schoenen staat hiervoor! Nog gefeliciteerd met je birthday!! Jaja alweer 20 jaartjes.. Hoop dat je een beetje een leuke dag heb gehad zo te lezen wel. Nou meissie ik ga snel weer een berichtje voor je achter laten en lees van af nu alles wat je mee maakt hihi nou hou je sterk en maak het voor de kids voor die tijd dat je er bent het fantastisch!! Die kleintjes verdienen het dat er zo iemand als jij er voor hun bent! ;)
    Doei doei
    dikke kus serena

  • 12 Mei 2008 - 18:33

    Piet En Gerda:

    Hoi Kirsten
    Dat is toch wat dat je daar nog een paar jongentjes vind en dan nog vast geboden ook. Wij hopen dat je wat kan doen voor deze jongens.Best een schokkend ervaring weet wat je nog meer ontdek. Zo te lezen heb je wel een klein feestje van je verjaardag gemaakt met de andere meiden die ook jarig zijn geweest.Hou vol hoor wij denken aan je.
    Groetjes van Piet en Gerda

  • 12 Mei 2008 - 18:53

    Richard En Linda:

    Lieve Kirsten,
    Wat toch weer een verhaal joh!
    Wat zullen de kinderen gelukkig met jullie zijn. Doe je best en hou ons op de hoogte! Groetjes en tot je volgende bericht.....
    Richard, Linda, Estelle en Annelot.

  • 12 Mei 2008 - 19:49

    Carola:

    hoi Kirsten, Wat een schokkend verhaal, goed dat jullie ook ontspannen en feesten.
    Hou je taai kanjer,
    groetjes Carola

  • 13 Mei 2008 - 06:54

    Maartje Braak:

    Hoi Kirsten, allereerst van harte nog met je verjaardag, wat een verhalen, en ik heb je foto's bekeken, volgens mij ben je daar fantastisch werk aan het doen. Ik neem het weer over van Bibi en zal regelmatig reageren.
    Het schiet al weer aardig op en wat zullen de kinederen je missen straaks.
    Groet Maartje

  • 13 Mei 2008 - 10:29

    Janet:

    Hee Kirsten,
    Bedankt voor je kaart die we ontvangen hebben, ik denk dat het maar goed is dat jullie geen extra kamertjes hebben thuis want anders hadden we er een buurmeisje bij denk ik.....

    Groetjes,
    Je buurvrouwtje

  • 13 Mei 2008 - 13:01

    John En Nicolette:

    Hoi Kirsten, bedankt voor je kaart. Gelukkig is je verjaardag en ook van de anderen, niet onopgemerkt voorbij gegaan. Wel grappig zo achter elkaar, maar dan is het wel weer genoeg ook. Wat een strijd moeten jullie toch elke keer weer leveren tegen die tantes. Ze zullen toch wel inzien dat het ook anders kan.
    Nou heel veel succes voor jou en de anderen.
    Groetjes van ons

  • 13 Mei 2008 - 14:37

    Jiske:

    Heeeey meiss!

    Nog van harte gefeliciteerd! Beetje laat, maar ik was op vakantie vandaar. Ik ben lekker met Ben naar Spanje geweest en ook nog wezen camperen in het warme Nederland.

    Je weet een hoop daar te bereiken zeg. Ik ben serieus trots op je! Echt knap dat je er niet aan onderdoor gaat. Die zusters weten zeker niet wat ze mee maken.

    Afgelope week smsde janus om een terasje te pakken. Dat hebben we dan maar meteen gedaan! Gerlof had een heel terras voor ons klaar gezet. Je moet de groetjes hebben.

    Verder is Michael weer begonnen op school. Ik heb te horen gekregen dat ik mag proberen om in februari 2009 mag afstuderen. En waarschijnlijk ga ik een stage lopen bij circus Ellenboog.

    School is nu een beetje saai. Het is erg rustig, Janus kom maar weinig en het is eigenlijk te warm om er t zijn.

    Ik wens je daar nog veel sterkte! En laat die zusters een poepie ruiken. Je kan het!

    xxxx dikke kus Jiske

  • 13 Mei 2008 - 15:56

    Moeder Corrie:

    hoikirsten,ik heb je moeder nog gebeld en verteld dat ik je kaart ontvangen heb.
    ik wil iedereen oproepen die dit leest om je te sponseren want ik vind het heel moedig om daar te werken en dan kan jij nog wat luiers kopen of speelgoedik heb je bankrek.van je moeder gekregen dus het komt er aan,hou vol dikke kus.
    groetjes corrie

  • 13 Mei 2008 - 17:31

    Rita:

    Hoi Kirsten,
    Wat maak je veel mee, je komt straks niet alleen als een 20 jarige thuis maar als vrouw met een hele anderen kijk op de wereld. Goed dat de groep het leuk heeft met elkaar, daar kan je veel steun aan hebben. Bedankt voor je kaartje.
    Kirsten de helft zit er al weer op, maak er nog een mooie tijd van zoveel als dat mogelijk is.
    xxx Rita

  • 13 Mei 2008 - 20:11

    John:

    Hoi Kirsten Beetje laat vanwege vakantie maar nog gefeliciteerd van de buurtjes uit de goudsbloemstraat
    Groeten John

  • 14 Mei 2008 - 15:48

    Annette:

    Ciau, ce mai faci? (nou nou dat klinkt toch een aardig woordje over de grens)

  • 14 Mei 2008 - 20:03

    Lia:

    Hoi, Kirsten.
    We zijn een week in Oostenrijk, maar ook hier wil ik je belevenissen volgen. Het blijft indrukwekkend hoe jullie je daar door heen slaan. Petje af hoor!
    Vanuit een zeer zonnig Alpenland, groetjes en voor de kindjes een aai over hun wang.
    Lia en Wim

  • 15 Mei 2008 - 15:34

    Nandaaa:

    heeej lieve kirstt!! hoe gaat het met jou? met miuj goed, k heb het erg naar me zin, ik had je nog gebeld, maar als je mijn naam ziet staan neem je niet op zeker? blij dat je van me af bent haha nou ik mis jou!!
    tot snel, kus nanda

  • 17 Mei 2008 - 17:07

    Morena:

    Hey! Bedankt voor je kaart! Ben zelf vandaag teruggekomen uit Mexico, heb maar geen kaarten verstuurd want schijnt minimaal een maand te duren voordat die dingen een keer aankomen....

    Ziet er mooi uit trouwens, die nieuwe kleurtjes op de muren. Die kinderen zullen het wel vreselijk jammer vinden als jullie straks weer terug naar NL gaan. Hopelijk hebben die bitches van zusters tegen die tijd dan eens goed kunnen zien hoe het allemaal anders kan! Keep up the good work!

    x, Morena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kirsten

Ik ga in de hoofdstad Boekarest werken in een instelling voor gehandicapten kinderen.

Actief sinds 07 Maart 2008
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 17628

Voorgaande reizen:

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: