Ikea en naar het zwembad - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van kirsten Gils - WaarBenJij.nu Ikea en naar het zwembad - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van kirsten Gils - WaarBenJij.nu

Ikea en naar het zwembad

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg kirsten

13 Juni 2008 | Roemenië, Boekarest


34 graden

Hier het een na laatste berichtje vanuit Boekarest. We hebben weer een veel bewogen week gehad.

Van de samen met Mieke naar de Ikea geweest. Van de donaties die ik nog over had, en ook die ik hier nog heb ontvangen. We waren op zoek naar twee nieuwe grote kasten voor op de slaapkamers. Omdat in de oude kasten allemaal spijkers uitsteken, leek het mij een goed plan om de ergste kasten weg te doen en daar nieuwe voor te halen. Na een tijdje zoeken, hadden twee mooie kasten gevonden. Precies goed voor in de instelling. Maar toen had ik alsnog 300 Lei over...... Tja. En toen ging er bij mij een lichtje branden !!!!!
We gingen naar de kinder afdeling, en daar lagen en hele grote hele leuke knuffels. Ik dacht, jaaaaaaaaaaa dat is leuk om die aan het plafond te hangen. Omdat er veel kinderen de hele dag op bed liggen niks te doen. Dus dan hebben ze wat leuks om naar te kijken. En omdat ze dan aan het plafond hangen, kunnen de kinderen er niet bij om ze er vanaf te scheuren. En de zusters kunnen ze niet meenemen omdat ze zijn vast gespijkerd.

Toen we ondeweg naar de kassa liepen, kwamen we op de gordijnen afdeling. toen kreeg ik nog een idee. Er hingen daar voor de show, doorzichtige gekleurde gordijnen. Dus mijn idee is als volgt.....

We spijkeren eerst de gordijnen aan het plafond, zodat je een soort golf effect hebt. En daarna maken we de knuffels er aan vast. Zo krijg je ook een soort snoezelruimte idee.

Ik heb voor pascal zijn kamer een blauw gordijn, en haaien, en inktvis knuffels en een hele grote draak. Echt heeeeeel leuk.

Voor op de kamer van Adriana, Gabi en Ludica hebben we een roze gordijn, met allerlijk kleuren knuffels. En dan hebben we ook nog plactic bloemen om die er tussen te steken.

We gaan maandg met de klus beginnen. ik heb er nu al zin in!!!!!!

Woensdag hebben Sanne en ik eerst Luminita in bad gedaan. En daarna Anna. We hebben ze lekker vertroeteld.

Donderdag zijn we begonnen om pascal zijn kamer te verven. Er zat veel snot, bloed en nog veel meer op de muur. Alleen.... Nu is de blauwe verf op, en we moeten nog een deel. OEPS!!! nouja, dat maken we nog wel witte woklen erbij.

Vandaag zijn we met Roxanna, Florina, Diona, Alexandra en Giorgiana naar het zwembad geweest.
Met ze allen in de tram heen. We deden 1 op 1 begeleiding, en ik was de begeleider van Florina. Helaas kreeg zei naar nog geen 1 minuut in het zwembad te zijn, een epeleptische aanval. Het was waarschijnlijk allemaal veel te spannend voor haar, na haar aanval heb ik haar nog een beetje bij laten komen. En daarna glijk etrug naar huis. Helaas wou geen 1 taxi chauffeur ons naar de instelling bregen, omdat florina gehandicapt is en zulke mensen willen ze niet in hun taxi hebben. Walgelijk!!!!

Dus ben ik maar met Florina in de tram gestapt. In de tram viel ze steeds weg. Toen we er uit moesten, heb ik samen met een man, Florina de tram uit moeten tillen omdat ze te zwak was om te lopen. Ik heb haar over straat moeten slepen met haar benen, Maar.... We zijn aangekomen. Ik heb haar gelijk op bed gelegd, ze was heel erg moe. Daarna ben ik weer terug gegaan naar het zwembad.

Giorgiana was steeds aan het wild plassen. Dan was ze tegen je aan het praten en ondertussen aan het plassen tegelijk :) muts. Even later komt ze met een drol ik haar hand naar ons toe gelopen. Had ze in haar hand gepoept!!!!! wat een kind!!
Met Roxanne en Diona lekker gepoedeld. Alleen werden ze de hele tijd het kinderbadje uitgestuurd om ze te groot waren. Echt balachelijk!!! Het personeel liep ze gwoon te pesten. Echt kinderachtig.
Toen heb ik maar een ijsje voor ze gehaald.

Op de terug weg naar huis in de tram, waren mensen onse kinderen aan het duwen. Ook werden ze de hele tijd aangestraard, en uitgelachen. Ik kan hier zo KWAAD om worden. Hebben de kinderen zo'n leuke dag gehad, en dan gebeurt dit. Diona had heel goed door wat de mensen om hun heen deden, Ik vind dit zo erg.
Toen we uit de tram stapte duwde een man zelfs Diona opzij expres. Ze pakte me hand vast, en aaide me over me schouder heen. We waren elkaar aan het troosten, ik omdat ik het zo sneu voor haar vond, en Diona mij omdat ik me niet zo druk moest maken....... Wat hebben deze kinderen een overlevings kracht!!!!!!!

Volgende week me laatste bericht, voordat ik naar huis kom!!!

Allemaal een dikke kus van de liefste kindjes van de wereld, en va mij natuurlijk!

xxx liefs Kirsten

  • 13 Juni 2008 - 20:01

    Morena:

    Tjongejonge, wat een verhaal weer! Wat zijn het toch een stelletje uit de prehistorie weggetrokken idioten af en toe! Florina die ze niet mee de taxi in willen nemen, die kids het kinderbadje uitpesten, uitlachen en de tram uitduwen, ongelofelijk.... Waar ligt hem dat toch aan? Gebrek aan educatie? Wat zijn die kinderen toch gezegend met jullie verblijf daar, hou nog even vol! Erg leuk idee trouwens dat plafond met die knuffels, foto's van maken hoor!

    Liefs,
    morena

  • 13 Juni 2008 - 20:22

    Serena :

    Hey sjaakie!!
    Wat heb je weer veel meegemaakt zeg! En vooral met de kinderen en de mensen die zo ontzettend naar tegen ze doen ik zou ook niet voor me zelf in staan als ik jou was! Word al pissig als ik het lees hoe het er aan toe gaat.. Vind het ook zou leuk om te lezen hoe je het de kids zo leuk mogelijk wil maken vind ik echt heel lief van je, maar goed je bent ook een schat hoor ;)
    Ik heb ook nieuws nou ja... Stephan en ik hebben nieuws je moet ffies de datum 9-9-2009 vrij houden want dan......GAAN WIJ TROUWEN!! :) Jaja helemaal op zijn knietjes gegaan vorige week zaterdag vind het echt zoooooo spannend! Nou je hoort snel alle details en ik zie je snel mop!
    Dikke kus Serena

  • 14 Juni 2008 - 06:49

    Lieve Kirsten.:

    wat een ervaringen,geweldig,het schiet nu al op,wat zal je ze missen.
    maar ook genieten wat jullie allemaal mee maken.
    wat lopen er toch veel gekken rond die niets om verstandelykbeperkten geven.
    ze komen er nog wel achter.nu meis,dikke knuf,veel liefs van moeder corrie

  • 14 Juni 2008 - 11:45

    Richard En Linda:

    Lieve kirsten,
    Wat toch weer een bijzondere verhalen allemaal! Mooie foto's van jou en je schatten, lief hoor!! Geniet nog van deze korte periode. Super die Ikea spullen,wat zullen de kindertjes daar blij van worden.
    Succes met alles en liefs van ons,
    Richard, Linda, Estelle en Annelot

  • 14 Juni 2008 - 13:35

    John En Nicolette:

    Hoi Kirsten,
    Wat goed , flink en knap van jullie. Maar ik krijg bijna tranen in mijn ogen van de manier waarop deze kinderen aangekeken en getreiterd worden. Daar zou toch op grote schaal iets aan gedaan moeten worden. Het is schandalig dat gehandicapten in taxi's geweigerd worden. Kirsten complimenten van ons voor alles wat je daar doet.
    Veel liefs van ons

  • 14 Juni 2008 - 14:08

    Tatiana:

    Joo Kirstie !

    Nog 1 weekje en dan moeten we alweer naar huis:(
    We gaan vanavond nog ff lekker een feestje bouwen en nog even genieten van de laatste dagen met onze kindjes.. Ga ze zooo missen :(!

    We gaan snel naar de Bios :D Hihi

    Kusjes xxxxxxxxxxxxxx

  • 15 Juni 2008 - 09:55

    Marieke:

    Hey Kirst!
    Jeetje wat zijn die mensen daar toch er. Ze snappen echt niet hoe waardevol deze kinderen zijn. Ze hebben veel meer door dan je denkt.
    Wat gaaf van die kamer zeg, echt super! De kid boffen maar met jullie!
    Leuk dat jullie de kids een dagje hebben meegenomen. Knap,want het wordt natuurlijk door de bevolking niet zo op prijs gesteld. Nou meid ik ga weer. Vanmiddag naar J'pop toe. Ik zal een biertje op je drinken!
    Dikke kus en tot snel!
    X, marieke.

  • 15 Juni 2008 - 16:25

    Annette:

    Voor mijn allerliefste meissie.
    Door de telefoon zeg je aldoor ik wil jou dit zo graag met eigen ogen laten zien!!!!!!
    Nou je weet het hè.......wij gaan van de herfst samen terug en dan kan je mij alles laten zien.
    En dan gaan wij samen jou moppies vertroetelen.
    Voor deze week wens ik je het allerbeste toe!
    Veel liefs.

  • 15 Juni 2008 - 18:30

    Johnny:

    Lieve Kirsten,
    HEEEEEEEEEEL erg bedankt voor je vaderdagkaart en tot zaterdag. Nog heel veel succes deze laatste week.
    Johnny.


  • 15 Juni 2008 - 19:30

    Karola Renooij:

    Heey Kirsten,

    Wat een verhaal weer zeg,,!!
    Vind het echt top dat jullie gewoon leuke dingen doen met die kinderen..
    Owh jah,, ik heb vorige week me rijbewijs gehaald,, joehoe,, eindelijk,,!:D als je weer terug bent moeten we snel ff wat gaan drinken:D)(D)

    Nou meissie nog heel veel plezier en succes in je laatste week!!

    Dikke kus Karola

  • 15 Juni 2008 - 20:08

    IJda:

    Hoi Kirsten,

    Als we al niet de Turkije-vakantie voor de herfst hadden geboekt had ik graag met jou en je moeder (en Mieke natuurlijk)meegegaan naar Boekarest. Ik ben ook heel nieuwsgierig geworden. Heel veel succes nog de laatste dagen.
    p.s. wordt je al gek van haar voetbalgekte?
    Groetjes, Miekes mams.

  • 16 Juni 2008 - 18:07

    Bjerre En Claudia:

    Hoi Kirsten,

    Elke keer zijn we verbaast als wij je verhalen weer lezen. Echt ongeloofelijk wat daar allemaal gebeurt. Er zijn gewoon geen woorden voor...
    Petje af voor jullie doorzettings vermogen en inzet!!!

    Wel een leuk idee trouwens dat jullie ook iet leuks maken op de plafonds voor de kinderen.

    Zet hem nog even op de laatste week.

    Veel liefs, Bjerre en Claudia

  • 17 Juni 2008 - 18:51

    Kimberly:

    Heeeey Kirsten !

    jij maakt ook veel mee zeg!
    nog een paar dagen en dan alweer naar huis ! duss spreek je dan vast en zeker wel !
    Heeel veel succes nog even he !

    Groetjes van ons allemaal!

  • 17 Juni 2008 - 19:00

    Piet En Gerda:

    hoi Kirsten

    Petje af hoor en wat een doorzettings vermogen hebben jullie.Wat vreselijk om die kinderen zo te pesten.Je laaste dagen bij je moppies. Leuk idee om het plafond te versieren met gordijnen en knuffels.Geniet er nog even van de laatste dagen
    Liefs Piet en Gerda

  • 19 Juni 2008 - 14:22

    Annette:

    Lieve Kirsten.
    Moest de hele dag aan jou denken.
    Terwijl ik een rijstijlanalyse voor rolstoelvervoer moest doen. Eerst vanmorgen theorie en vanmiddag rijden in een grote bus (wel stoer hoor).
    Ik hoop dat deze dag niet als te zwaar voor jullie geworden is.
    Nou meis ik bel je vanavond nog!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kirsten

Ik ga in de hoofdstad Boekarest werken in een instelling voor gehandicapten kinderen.

Actief sinds 07 Maart 2008
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 17625

Voorgaande reizen:

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: