Nog maar een paar weekjes - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van kirsten Gils - WaarBenJij.nu Nog maar een paar weekjes - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van kirsten Gils - WaarBenJij.nu

Nog maar een paar weekjes

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg kirsten

27 Mei 2008 | Roemenië, Boekarest

Hallo allemaal, we hebben al dagen prachtig weer en ben heel erg verbrand!!! AUW

We zijn de hele week al lekker met de kinderen buiten geweest en gewandeld en naar de speeltuin. Het valt ons op dat de mensen van buiten onze kinderen aankijken als monsters. Dit begint mij al meer te irriteren. dus als er mensen staan die ze raar staan aan te kijken, ga ik samen met de kinderen er vlak langs dat die achtelijke mensen een stap achteruit moeten doen omdat we er anders niet langs kunnen. Lekker puh voor die domme mensen die denken dat het monsters zijn.

Vorige week met Cristina bij de donter geweest. Ze had haar grote teen nagel eraf getrokken en het begon al te pussen. Heel vies!!! We gingen langs de dokter ( wat je een dokter kan noemen, het is een hele vieze vrouw met hele grote zwarte haren op een vieze vieze pukkel in haar gezicht ) In de instelling zelf. Het is een oud kamertje met alleen wat zalfjes die al jaren open liggen enzo...... Toen de 'dokter ' er betadine op smeerde op haar open plek, gaf ze geen kick. Wat een hoge pijn grens moeten deze kinderen hebben. ongeloofelijk. Ook komt cristina de laaste tijd uit haar zelf naar mij toe en dan geeft ze een dikke knuffel of een zoen. Dit is heel bijzonder voor iemand die autisme heeft. Ik wordt hier zo gelukkig. De tranen staan nu al in me ogen als ik er alleen al aan denk.

Helaas gebeuren er ntauurlijk ook vreselijke dingen. Vooral op de jongensafdeling. Daar gebeuren dingen die het dag licht niet kunnen vedragen.
De jongens ( hoog niveauers) moeten klusjes klaren die de zusters niet willen doen. Zoals poep opruimen. In ruil hiervoor krijgen zij extra eten of kauwgon. Maar we hebben ook al gezien dat de jongens van hoog niveau voor de kauwgom moeten betalen die zij van een zuster krijgen. Het was 1 kauwgompje voor 1 lei. Dat is 35 cent voor 1 kauwgompje. Ik denk dat deze jongens een klein beetje zakgeld krijgen, en dan zulke dingen ' kopen '. Echt belachelijk. Ook was er weer een jongen in elkaar geschopt. hij was helemaal bont en blauw. Ik snap niet dat deze pokke wijfen zo harteloos zijn. Het liefst doe ik ze wat aan!

Afgelopen weekend naar Sibiu geweest. Hier werkt Nanda in een weehuis voor HIV besmette kinderen. Wat hebben deze kinderen het goed voor elkaar!!! wat een verademing dat het dus ook anders kan in roemenie. Sibiu is een van de grootste culturele steden van europa. Alle zwerfers en bedelaars zijn van de straat gehaald. De stad is schoon, netjes, aardige mensen ( pfff even geen lijpe mensen om je heen ). We hebben lekker op een terrasje gezeten, en die middag zijn we naar een water park geweest. Her hebben Wendy en ik lekker gewaterfietst.
Daarin was ook een dierentuin. Alleen in dat dierentuin leken wij wel de dieren omdat we de hele tijd werden aangestaatd en mensen probeerden ons na te praten. Dus wij gingen natuurlijk stomme dingen en dan hoorde je het die Roemenen weer nazeggen. hahaha ze willen niet weten wat ze hebben nagepraat:)

Verder zijn we weer bezig met schilderen. We zijn bezig om een regenboog te maken en we gaan eerdaags beginnen met de kamers van de kinderen.
Druk druk druk

Morgen moet ik op verkaardag van me vriend in het AIDS huis dat naast onze inbstelling staat. Het is daar heel leuk en de kinderen worden lief behandel. Wat een wereld van verschil......
Hij was eigelijk al vorige week jarig, maar toen had hij die avond ervoor zoveel gedronken dat hij had de hele boel onder gekost. Dus voor straf werd zijn verjaardag niet gevierd. Dus we gaan het morgen maar vieren. Vandaag heb ik ook een ketting van hem gehad. Ook zijn we vandaag naar een park geweest, en me vriend was ook mee. Hij heeft namelijk niks te doen de hele dag.

Van het weekend gaan we naar de zwarte zee. Volgende keer horen jullie me verhaal van de zwarte zee.

Ik wil Maaike heel erg bedanken, wat ze voor me wilt doen. Erg lief. Ook me liefe mamma omdat ze elke keer weer me verhalen aan wilt horen aan de telefoon.
En voor de rest alle liefe mensen die berichtjes op mijn site zetten. GA ZO DOOR!!!! Het doet me echt goed!!

Nou ik ga ervan door

Bedankt iedereen.
Een dikke knuffel van de kinderen en van mij natuurlijk

La revedere xxx Liefs Kirsten

  • 27 Mei 2008 - 20:31

    Annette:

    OOOOOOOOOOOOOOOO Kirsten,
    Die zusters bij jou die kunnen nog heel wat leren van pa en moe merel bij ons in de tuin. Als je ziet hoe druk die het hebben met het voeren van hun kindertjes. En het op afstand houden van de boze wereld.(Andere vogels).
    Ik blijf èèn en al oor voor je dat weetje wel hè.
    Veel liefs..............

  • 27 Mei 2008 - 21:09

    Johnny:

    Lieve lieve Kirsten,
    De oude rockers Arjan, Bo, Rene, Peter en Johnny zijn naar Robert Plant in de Heineken Music Hal geweest en we hadden nog wat geld over uit de pot. In al onze wijsheid hebben we besloten om de pot aan jou te schenken zodat je er nog veel nuttige dingen mee kunt doen.
    XXX De oude rockers.


  • 27 Mei 2008 - 21:17

    René En Ada:

    Ha die Kirsten,
    Wat goed dat je steeds blijft opkomen voor de kinderen. Het is echt héél erg wat er allemaal op jou stageadres gebeurt. Gelukkig dat de kinderen in de aids-tehuizen wél goed behandeld worden. Zouden ze die kinderen meer waard vinden omdat ze geen handicap hebben? Raar toch?
    De denkwijze van een andere cultuur is vaak onbegrijpelijk en in dit geval in onze ogen gewoon barbaars.
    Knap hoor dat je de komende weken nog zoveel leuke dingen wilt doen voor de kinderen. Geef die zusters maar het goede voorbeeld. Ooit zullen ze het gaan snappen in Roemenie en daar heb jij dan je steentje aan bijgedragen.
    Nog veel plezier en ook sterkte . En voorzichtig met de Roemeense mannen en de Roemeense zon,hoor!
    Liefs van René ,Ada en Rico

  • 27 Mei 2008 - 21:22

    Yolanda:

    Hoi Kirsten,

    Hoe is het? Verbrand dus.
    Lekker dat jullie veel buiten zijn met de kinderen. Je mag je wel goed insmeren, met zonnebrand bedoel ik. Het gat in de ozonlaag hé!
    Dat de mensen zo kijken naar de kinderen komt denk ik doordat ze altijd zijn weggestopt. Hebben ze nog nooit gezien. Die zusters gaan vast niet met ze wandelen. Maar om zo aangegaapt te worden is ook iri.
    Leuk dat jullie naar de Zwarte Zee gaan. Ben benieuwd!
    Werkse aan de regenboog. Het gaat vast heel mooi worden. Tot mails!

    Yolanda

  • 27 Mei 2008 - 21:59

    Marijke:

    Beste Kirsten,

    Ik lees al je verhalen met veel belangstelling,en leef in gedachte met je mee!
    Sleep er nog wat moois uit deze laatste weken,en probeer je niet gek te laten maken door die vreselijke zusters...
    Geef jij lekker je liefde en aandacht aan de kinderen,daar kunnen ze dan heerlijk van genieten.
    Zet m op.

    liefs;
    Marijke Koster

  • 28 Mei 2008 - 07:31

    Corrie :

    hoi kirsten,ja'tis gezellig om zoveel mail te krygen.nog een paar weekjes en het is op.wat maak je vel mee.is het gelukt met de kast in elkaar te krygen.ik zag dat je rooster van jol al klaar ligt.werk je niet meer by dunselman?nou meis heeeeel veel sterkte en plezier,xxxcorrie

  • 28 Mei 2008 - 08:21

    Jeroen:

    Hey Kirsten, leuk joh die verhalen, wat minder voor die meid. maar ben blij voor je dat het ook anders ken daarzo in Roemenie..

    nou. ik ben afgelopen maandag dik geslaagt voor mn auto theorie natuurlijk moest ook wel als je 5000 vragen 3-4x leert:P
    heb zo portfolio en dan weer chillen voor de buis..

    hoop gauw wat te horen. xxjes Jeroen

  • 28 Mei 2008 - 10:43

    IJda:

    Hoi Kirsten,

    Nou hier is ie dan hoor, een berichtje van Miekes mams. Lekker dat jullie zo goed met elkaar kunnen opschieten. Ik ben heeeeeeeel trots op jullie. Wat doen jullie het goed. Nou meid suc6 de laatste weken. Ik zie jullie op Schiphol.

    Groetjes

  • 28 Mei 2008 - 19:19

    Serena :

    Hey Kirst!!
    Nou nou wat heb je weer veel meegemaakt zeg! Ik vind het fijn dat je het daar zo naar je zin heb en een dikke vinger voor die nare zusters daar, zou ook ongelofelijk boos worden! Je kan het je toch niet voorstellen dat ze bij jullie zo slecht behandeld worden en te erg! vind het ook erg leuk te lezen hoe een band je met christina opbouwt! Nou hier gaat alles zijn gangetje sjaak nog steeds bij de deka :( Maar goed je kan niet alles hebben haha :) We hebben een puppy van 15 wkn wist niet of ik dat al verteld had het is een jack russeltje en ze is heel erg lief als je terug komt zal ze vast nog groter zijn maar je moet een keertje langskomen om haar te zien hoor haha gaan we weer ns met zijn tweetjes wat drinken ff bijkletsen!! Nou wijffie nog heel veel sterkte en plezier daar geniet er nog van he !
    Dikke kus en knuf
    Serena
    En groetjes van Stephan

  • 29 Mei 2008 - 17:19

    Annette:

    Ha die Kisse Bissie.
    Veel plezier daar aan de Zwarte Zee en als je terug komt nog geen 3 weken meer en dan ben je al weer thuis.
    Geniet er met z`n alleen van en hou ze haaks.
    Veel liefs.

  • 30 Mei 2008 - 13:41

    Marieke Renes:

    Hoi Kirst!
    Ik blijf me toch echt verbazen over hoe de mensen daar met beperkte mensen omgaan, echt verschrikkelijk.
    Hier alles oke! Nog een paar weekjes werken en dan heb ik vakantie!
    18 juli krijg ik de sleutel van mijn huis!
    Nou meid, zet 'm op he!
    Dikke kus, Marieke.

  • 30 Mei 2008 - 16:27

    Elske:

    heeeee bep
    ik hoop dat me internet het volhou maar hier een bericht van een geweldig eiland! het is hier super zo mooi alles aan zee zitten we echt geweldig en zelf ik ben nu bruin aan het worden. wat ook niet anders kan met 35 graden.
    maaar bij u zijn de zweer en moeilijke achterlijke zusters dus nog niet veranderd. jammer hoor dat ze het licht niet zien dat het leven ook heel anders kan. hoe is het met je prachtige kunstwerk op de muur. nou ik ga lkker onder me palmboom zitten in me super tuin naar de beo´s en de leguanen kijken. jij veel sterkte en ik zie je over drie weken!!!...
    daaaaaaaag xxxx bep

  • 01 Juni 2008 - 11:31

    Buurvrouw Linda:

    Hoi Kirsten fijn om te lezen dat er ook nog goede dingen gebeuren daar in Roemenie en dat jullie zoveel voor dat tehuis kunnen betekenen.
    Nog maar 3 weken en dan weer naar huis zal ook wel weer wennen zijn voor je.
    Geniet nog even van de mooie dingen daar.
    Groetjes Linda Jack en Anouck.
    P.S. Anouck is wel onder de indruk van de dingen die daar gebeuren.

  • 02 Juni 2008 - 14:49

    Astrid :

    hoi Kirsten
    nou alweer een poosje terug dat ik op je side geweest ben.En weer een boel meegemaakt intussen lees ik gelukkig ook wel leuke dingen, anders zou ik me hier gewoon nog schuldig gaan voelen ook met al die lol die we in het weekend weg met de club hebben gehad. Nou de langste tijd zit er weer op , je kan weer gaan aftellen, maar zo te horen zul je dat dan met pijn in je hard doen om de boel daar achter te moeten laten nou meissie zet hm nog maar even op en ook nog genieten van je tijd gr xx Jan en Astrid

  • 02 Juni 2008 - 15:33

    Femke Van Den Berg:

    Hoi Kirsten, nou met veel intresse en bewondering voor hoe jij en je vrienden het aanpakken lees ik altijd je site!
    Wat zul je veel onvoorstelbare en frustrerende situaties meemaken, petje af!
    Zet `m op de laatste weken, zorg ervoor dat de zusters jullie nog lang zullen vrezen nadat jullie weg zijn, en dat de kinderen met een smile zullen rondlopen met jullie in gedachten.

    groetjes Femke van den Berg.

  • 02 Juni 2008 - 20:23

    Richard En Linda:

    Lieve Kirsten,
    Wat toch weer een verhaal, je kunt er zo langzamerhand wel een boek over schrijven!!! Super hoor hoe je het allemaal doet. Gister waren je paps en mams bij ons voor Annelot haar verjaardag en hebben we het natuurlijk over je gehad....bewondering voor je! En de afspraak staat al voor als je weer thuis bent, zal ik je voetjes even lekker vertroetelen. Succes hoor en geniet van alle goede dingen.

    Liefs linda

  • 03 Juni 2008 - 07:55

    Annette:

    Gisteravond moest ik aldoor aan je denken tijdens het geweldige concert van Celine Dion in Arena dus stuurde ik je gauw een sms. Jij daar .........en Carola en ik zo te genieten (kippenvel).......
    Ik hoop dat het weekendje Zwarte Zee jullie goed gedaan hebben en dat je de laatste weken de kar daar nog kan trekken!
    Veel liefs.

  • 03 Juni 2008 - 13:46

    Carola Schmidt:

    Lieve Kirsten, Met verbijstering lees ik je verhalen en zie je foto's,Ik zie dat jullie veel om de kinderen geven, mooi gezicht zoals jullie met die kindertjes op de foto staan en ze kussen en knuffelen.
    Ik ben gisteren met je moeder naar het concert van Celine Dion geweest, het was geweldig, wat een stem heeft die vrouw.
    We zaten op rij 10 dus konden het goed zien. Voordat het concert begon zijn we A'dam ingeweest en hebben in Villa Arena heerlijk gegeten.
    Nog veel succes met alles en geniet er ook van. Liefs Carola

  • 03 Juni 2008 - 20:03

    Saskia:

    hoi kirsten
    wat een verhalen zeg.
    je worder niet goed van als jedat allemaal hoord laat staan als je er zo dicht boven op zit als jij.maar wat doen jullie een hoop goed werk en brengen jullie die kinderen toch een beetje geluk en blijdschap.
    ja nog een paar weken en dan lekker naar huis.
    dat zal ook niet mee vallen .maar jullie kunnen met een goed gevoel weer naar huis gaan .nou kirsten nog heel veel sterkte en we zien je snel groetjes sas

  • 04 Juni 2008 - 01:26

    Elske:

    heeee

    ik ben net naar een aloe vera winkel geweest en heb iets heel leuks voor je gekocht hihi je zult er blij mee zijn we hebben gelache om je als je bij ons altijd je schoenen uitrekt! dus we denken hier op curacou nog wel een beetje aan je.ik weet niet of je weet wat aloe vera is maar dat is een merk van een natuurmiddel en hier groeien natuurlijk al die planten en bloemen. morgen gaan we naar zoon tuin erg intressant. ik kom net uit een super super lux restaurant aan het strand waar allemaal amirikanen zitten heb ik met onno ffe een coctail gedronken wat een leven. hier is het ook zo erg arm en rijk vanmiddag gaf je iemand geld die had de tranen in zijn ogen van blijdschap en in die bar wordt er met geld gegooid en dat allemaal op zo´n klein eiland. er is hier zo veel te doen wij gaan hier na ene jaar sparen ook zeker op vakantie echt vantatich. we hebben voor volgende week een tocht van drie uur geboekt met een jeep en een gids er leuk kan je andere plekken vab het eiland zien. en vrijdag gaan onno en ik te stappen in de stad hier hahah gaan we het echte leven hier bekijken. maar me ouders zijn daar nog een beetje bang voor omdat hier veel geschoten wordt wat we sávonds bij ons huisje ook horen. dus ik dnek dat me ouders mee raken hihi zie je ons al zitten..... whahaha:D:D:D

    nou ik ben benieuwd wat jij de laatste tijd allemaal heb gedaan! en of je het daar nog ene beetje volhoudt! want ik kan me nu wel een klein klein beetje voorstellen als je dara tien weken zit dat het dan wel lang is. als ik hier langs de krotte wijke rij (net afrika) met de zwerfhonden en kinderen om me heen vind ik het ook heel erg. en wil je zo veel goeds voor die mensne doen maar meer dan geld geven kan je niet doen en dan wete je nog niet wat er met dat geld gebeurd. want dan hebben ineens de mannen ook weer een grote rol in het verhaal. nou kind hou je taai en als wij over drie weken in de kroeg zitten hebben we een heleboel te vertellen denkik. ik heb nou al zin in jou foto''s te bekijken en mijne te laten zien!!

    nou toedels ik ga nog even naar de vleurmuizen kijken die nou om me laptop heen vliegen spreek u!!

    xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kirsten

Ik ga in de hoofdstad Boekarest werken in een instelling voor gehandicapten kinderen.

Actief sinds 07 Maart 2008
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 17632

Voorgaande reizen:

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: