Zwarte zee en me schatjes natuurlijk!!!!! - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van kirsten Gils - WaarBenJij.nu Zwarte zee en me schatjes natuurlijk!!!!! - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van kirsten Gils - WaarBenJij.nu

Zwarte zee en me schatjes natuurlijk!!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg kirsten

05 Juni 2008 | Roemenië, Boekarest


Hallo, hier weer een nieuw berichtje vanuit Boekarest.

Vorige week nog een aantal kinderen geschoren. Omdat de kinderen niet goed en niet vaak genoeg worden gewassen blijfen veel etenresten in hun haar plakken. En dat ook nog dat warme weer erbij. Dus...... de tondeuse erover heen. Dat ging niet helemaal vlekkeloos. We hebben een doof en blind jongetje, en voor hem is het natuurlijk vreems als er ineens iets over zijn hoofd kriebelt. Dus dat was nog een heel gevecht om dat voor elkaar te krijgen. Ik heb zelfs bij sexy lexy ( zo noemen we hem ) zijn been haren eraf geschoren. Het was net een aapie en je zag gewoon dat hij er last van had. Dus hij wees nadat ik klaar was met zijn hoofd, naar zijn benen dat ik dat ook moest scheren. hij was er erg blij!!! haha

Na het scheren alle kinderen in bad. zo vonden het heerlijk om even lekker vertroeteld te worden. Door de zusters worden niet of nauwlijks gewassen. en als ze al worden gewassen gaat het er nou niet bepaald vriendelijk aan toe!

Die donderdag gewandeld met drie jongens van de jongens afdeling. En mieke had 'the killer' meegenomen. Dit is een meisje die woont op de jongens afdeling omdat ze erg agressief is. Dit is ook het zelfde meisje die ook in mijn tiet heeft gebeten. :) maar... het was die dag erg warm, en tijdens het wandelen hadden we een ijsje voor die jongens gehaald. Ze waren door het dolle heen. Maar binnen 1 minuut hadden ze hun eigen ijsje en die van de ander en de verloren ijs spetters van de grond al opgeten ( je moet het je eens voorstellen, wat een pracht jongens.... Heerlijk ). maar alleen wij stonden nog met ons ijsje in de hand. Dus het leek net alsof alleen wij een ijsje hadden en de jongens niet!!! Toen liep er een vrouw langs en die heeft voor die jongens nog een ijsje gekocht. Zo lief.... Er bestaan hier dus ook goede en liefe mensen. Ik wist niet hoe ik haar kon bedanken. Niet omdat ze ijsjes had gekocht maar omdat ze een hart heeft en wat voor deze jongens wilde doen. Ik ben deze onbekende vrouwe erg dankbaar!

Vrijdag, vroeg ons bed uit. 4 uur :(
Op naar de zwarte zee. We zouden de trein hebben van 6 uur. maar die had vertragin en moesten we 2 uur wachten. leuk he met het idee dat je nog in bed had kunnen liggen!!!
maar om 8 uur gingen we dan. half vier aangekomen in Mangalia. Ik sliep met Sanne op een kamer. Erg gezellig!!! we wouden nog even snel douchen. Blijkt dat je hier op bepaalde tijden warm water hebt. Nou dat werd dus een koude douche :) die dag nog even op het strand gelegen en die avond lekker uit eten geweest, en vroeg naar bed.

Zaterdag vroeg eruit. Op naar het strand die precies voor ons hotel lag. HEERLIJK. maar door het koude zee windje hadden we niet door dat we gruwlijk aan het verbraden waren. Eindreslustaat: Een spetternde nieuwe witte zonnebril in me gezicht!!! verry charmant ( not ).
s'avonds nog het hele hotel bij elkaar gebruld van het lachen met Sanne, erg grappig.

Die zondag weer vroeg eruit. 11.00 met de terin treug. om 19.30 kwamen we weer in Boekarest aan!!!! Wat een trip.

maandag weer me schatjes vetroeteld. en eten gegeven. Alleen was Bianca erg druk, en we hadden haar maar mee naar buiten genomen. Even frisse lucht. Helaas geen effect want toen we terug kwamen, nog steeds veel huilen slaan.

Disdag was ik een dagje met Wendy en Naazmin meegweest. Hun werken bij Obregia. Dit is een psygiatrisch ziekhuis. We gingen naar de mannen afdeling. hier hebben we met een aantal mannen geknutseld. Ik vond het erg interssant en ik weet nu ook hoe hun stage in elkaar steekt.

Woensdag zijn we voor de verandering eens s' avond naar het werk geweest. De kinderen waren er verast toen ze ons zagen. Het was heeeeeeel chaotisch. Een deel van de kinderen mochten van de zusters niet op hun kamer en moesten daarom in de hal zitten. Met als gevolg: elkaar slaan, krabben, bijten, haren trekken, schoppen enz.... Nou daar zit je dan tussen. Je probeert de boel een beetje rustig te houden ( wat niet lukt natuurlijk !) Daarna heb ik met Florentien getekent. Ik heb een hele mooie tekening van haar gehad. Wat een heerlijk wijffie is dat..
Alleen die domme zusters...
Dan probeer je daar een beetje de boel te sussen, gaan hun er weer met een tetterbek tussen door lopen schreeuwen. Echt, ik denk niet dat hun het ooit zullen snappen dat het ook anders kan. En als dat al gebeurt zou dat een wonder wezen....


Vandaag zijn we naar een parkje gweest, met een speeltuin. Het was wel een eindje lopen maar het was erg leuk. We hadden zelf eten en drinken meegenomen. De kinderen genoten van de buitenlucht en van alle lekkkere dingen die we hadden meegenomen.

Ik heb deze week weer genoten van al me moppies. Ik wil ze allemaal mee naar huis nemen, weg van dit leven wat ze hier hebben. Het is echt dramatisch. Zulke dingen verwacht je alleen in een film, maar het gebeurt echt. Op 4 uur vliegen bij jullie vandaan.....

Ik wil wederom Maaike weer onzettend bedanken voor wat ze voor deze kinderen doet! en ik ga eerdaag weer naar Ikea om te kijken voor meer nieuwe kasten. De kasten die er nu staan, daar steken allemaal spijkers uit. Niet echt kind vriendelijk.

oja... Van het weekend gaan we weer langs een zigeuner familie. eten en kleren brengen. Maar dat lezen jullie in me volgende bericht!

iedreen een dikke knuffel van de allerliefste kindjes van de hele werled. en jullie horen snel van me

Liefs en xxx Kirsten


  • 05 Juni 2008 - 19:37

    Morena:

    Hai, ik heb weer genoten van je mail en zoals altijd vind ik het weer erg jammer als ik de laatste letter heb gelezen. Blijf lekker je verhalen doormailen, echt harstikke leuk, grappig, interessant en ontroerend!

    Liefs, Morena

  • 05 Juni 2008 - 19:40

    Annette:

    Kanjer van een Kirsten.
    Moeten we toch maar verhuizen, of een extra paviljoen op Noorderhaven bouwen. Dan kan je al je kindertjes meenemen........
    En hoe ziet je nieuwe zonnebril eruit? WIT????
    Fijn dat jullie zo genoten hebben aan de Zwarte Zee. Allèèn jammer dat het zo`n lange reis was.
    Nou geniet nog maar van je moppies want dit avontuur duurt niet lang meer.
    veel liefs.

  • 05 Juni 2008 - 20:22

    Elske:

    heee piet

    nouwja ik zag hier dat witte zonnebrillen weer helemaal hip zijn:D

    maar je gaat dus kasten kopen bij de ikea is dat niet een beetje zonde want als je weg bent worden ze toch meegejat door die zusters! dan koop je eigelijk die kasten voor mensen die het helemaal niet verdienen!

    maar wel leuk dat zo'n vrou van de straat toch nog respect heeft voor deze doelgroep. eigelijk moet je mensen van de stad eens meenemen naar jou stage plek om te laten zien hoe het in arme buurten voor kinderen met een handicap is! want volgens mij hebben mensen uit grote steden met geld daar niet echt het benul van. het zou goed zijn als deze mensen een dagje met je mee lopen zodat hun ook daar kunnen helpen als jullie weg zijn. dat ze die zusters dan nog op hun gedrag kunnen aanspreken in die taal hihi dat zal wel goed zijn.

    nou ik kom net van het strand en ben ook een beetje verbrand wat jammer is want het ging zo goed voor mijn doen ik was niet meer zo wit als een melfles was zelfs een beetje geleurd. maar nu ben ik op sommige plekken ook een kreeft met een witte zonnebril. nou zo houde we de mode een beetje aan jij daar ook met je witte bril hihi:D

    nou ik ga even bij je kijken of je er nog foto's op heb gezet.

    spreek u toedels

  • 05 Juni 2008 - 20:53

    Ralph:

    Wat weer een verhaal maar ga zo door met je werk

  • 05 Juni 2008 - 21:44

    Yolanda:

    Hoi Kirsten,
    Ik heb met plezier je verhaal weer gelezen.
    Leuk je tripje naar de Zwarte Zee.
    En die bijnamen; de killer! Wat een giller.
    Misschien moet je die nieuwe kasten vast schroeven aan de muur. Mocht iemand inderdaad een kast willen lenen (lees jatten) dan krijgen ze hem niet gelijk mee.
    Groetjes en tot mails,
    Yolanda

  • 07 Juni 2008 - 12:14

    John:

    Lieve Kirsten
    Nog twee weken het aftellen is begonnen.
    Geniet er nog maar van en hou je haaks.
    XXXXXXXXXXXX Johnny

  • 07 Juni 2008 - 17:26

    Marieke:

    Hey kirst!
    Nog ff en dan ben je weer hier!!!!!
    Hou t nog ff vol! Zo te lezen gaat je afscheid van de kids moeilijk worden. Je doet geweldige dingen voor de kids, ben trots op je hoor!
    De groetjes van mijn ouders!
    Dikke kus, Marieke.

  • 07 Juni 2008 - 18:30

    Richard En Linda:

    Dat was weer een bijzondere week voor je! Geniet van je kindjes, verwen ze maar lekker! Hou ons op de hoogte...
    Liefs uit Den Oever

  • 08 Juni 2008 - 19:09

    Piet En Gerda:


    Lieve Kirsten

    Wat weer een
    belevenissen van de week,een hele reis naar de zwarte zee als je er maar van genoten heb.Geweldig wat je allemaal voor de kinderen doet. Tot gauw hou nog even vol.
    groetjes Piet en Gerda

  • 10 Juni 2008 - 09:17

    Annette:

    Ooooooooooo gaaf die koe die jullie hebben geschilderd.
    En wat geweldig dat Helena door jou doorzettings vermogen nu toch kan lopen.
    Die vreselijke zusters moeten hun ogen uit hun hoofd schamen wat jullie daar allemaal voor elkaar krijgen en zij hier niets mee doen!!!!!!!!
    Ik kan het niet vaak genoeg tegen je zeggen maar jullie zijn KANJERS

  • 10 Juni 2008 - 20:49

    John En Nicolette:

    Hoi Kirsten,
    Wat zijn jullie toch weer bezig. Goed hoor!! Wat is het toch steeds een strijd maar jullie slaan je er geweldig door heen. Onze complimenten hoor. Is het niet mogelijk dat jullie daar enige bekendheid geven aan wat jullie doen. De plaatselijke krant of dergelijke. Misschien wordt er dan meer bekendheid aan gegeven hoe barbaars het er daar aan toe gaat. Er zullen daar toch ook wel mensen zijn die zo´n situatie verschrikkelijk vinden?In ieder geval nog heel veel succes.
    Gr. Ome John en tante Nicolette

  • 10 Juni 2008 - 20:59

    René En Ada:

    Kirsten, Geweldig wat jullie daar doen. Deze periode zul je vast nooit vergeten(en die arme kinderen ook niet). Nog 10 dagen, dan ben je
    weer thuis. Ik hoop dat er na jullie, nieuwe vrijwilligers zijn die dit hoogst noodzakelijke werk willen(en kunnen)doen.Wellicht kan er ook wat meer sponsorgeld bij elkaar geschraapt worden zodat het er daar iets beter wordt. Hou vol'
    groetjes René en Ada.

  • 12 Juni 2008 - 08:53

    Astrid:

    Hoi Kirsten nog even een mailtje voor je weer thuis bent wat een aventuren he . leuke foto's , je hebt vast wel een pak zakdoeken klaar liggen voor de laatste dag he, want er zullen denk ik wel wat traantjes gaan vallen bij het afscheid. nog veel fijne momenten toegewenst deze laatste dagen gr jan en Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kirsten

Ik ga in de hoofdstad Boekarest werken in een instelling voor gehandicapten kinderen.

Actief sinds 07 Maart 2008
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 17634

Voorgaande reizen:

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: