Eerste stage week - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van kirsten Gils - WaarBenJij.nu Eerste stage week - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van kirsten Gils - WaarBenJij.nu

Eerste stage week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg kirsten

20 April 2008 | Roemenië, Boekarest


Sorry dat het en beetje lang duurde, maar het internet ligt er al de hele week uit. Ik zit nu in een internet cafe bij ons in de buurt.

Woensadg onse eerste stage dag gehad. We gaan er met de tram en onse reis tijd is een uur en een kwartier. Dus dat is nog best en eindje. Helaas voor ons zijn de trams hier niet zo als in Nederland. Het lijkt alsof je in een op hol geslaagde achtbaan zit :) We hebben en tram kaart gekocht. Hier kan ik en maand lang door heel Boekarest reizen voor nog geen 15 euro ( echt spot goedkoop ) dit geld voor tram en de bus.

Toen we die ochtend aankwamen hebben we eerst met Jan Inge gepraat ( hij is en Noorse priester en hij doet dit werk door en roeping van God! ). hij heft ons en betje verteld waar alles staat en wat we kunnen gebruiken. We zijn toen eerst langs de kinderen op hun kamer gegaan en toen hebben we ze lekker geknuffeld. Je zad die kinderen echt stralen. Later hebben we met en paar kinderen in de speeltuin gespeeld die achter de instelling staat. Om 12.30 was het etens tijd en de zusters wouden ons weg hebben. Nou dat laat ik natuurlijk niet toe ( laat me niet zo maar weg sturen ). Ik hield me en betje van de domme, en ik heb net zo lang gewacht tot ik de kinderen zelf eten mocht geven. Ook moeten we op zoek naar plastic lepeltjes, want de kinderen krijgen nu te eten met en mega grote lepel. Na het eten moeten de kinderen naar hun kamer tot 16.00 uur. Dan hebben de zusters pauze en kunnen ze uitrusten van hun harde werken!!!!!!!!!!!!!!! ( niet dus, ze zijn liever lui dan moe en hebben niks over voor de kinderen zelfs en lachje kan er niet van af ).na het eten hebben Mieke en ik rond gekeken in het gebouw, wat we allemaal zouden kunnen doen. Maandag komt Mioara ( de directrische ) terug van vakantie en dan kunnen we het met haar overleggen.

Donderdag was er een Amerikaans meisje die werkt vanuit een foundation die bij ons gitaar kwam spelen.Ik heb de kinderen van hun kamer gehaald en we hebben gedanst. Ze zaten zo te genieten.
We hebben de kinderen weer eten gegeven en lekker geknuffeld.Die avond lekker een dvd gekeken ( jaja Rosita jou dvd hij was echt super leuk. Thanks ). Ik had namelijk en dvd speler megenomen die ik alvast voor mijn verjaardag had gehad.

Vrijdag gingen we met ze zevenen heen. Nanda, Wendy, Nasmien, Tatiana, Sanna, Mieke en ik. Omdat het zulklekker weerwas hebben we de kinderen me naar buiten genomen. Dit is nog een heel gedoe.Want de rolstoelen die ze hebben staan op de tweede verdieping waar ook de kinderen slapen en eenlift hebben ze niet. Dus moet je eerst een rolstoel naar beneden sjouwen en daarna moet je het kind optillen op de trap naar beneden.
( Hoezo ergonomisch werken ). We hebben heerlijk buiten gewandeld en later moesten eerst de kinderen naar boven tillen en daarna de rolstoelen. Daarna hebben we nog met de jongens van de jongensgroep gewandeld. Eentje werd er agressief en Nanda en ik moesten hem met z'n tweeen vast houden. Ik zij dat we moesten gaan zingen ( op deze manier breng je jou gevoel op hem over en daar worden ze dan rustig van ) hahaha liepen we dan beren botje te zingen over straat. maar het hielp wel.

Die avond begon ons weekend, eerst die middag lekker biertje gedronken en die avond hebben we gepoold. Ben er wel achter dat poolen toch niet echt mijn ding is haha.

Zaterdag eerst uitgespalen en zijn we naar en grote markt geweest. Het was er bloed heet, want het was binnen. Die avond zijn we naar Club MAXX gewest. Wat een super avond. We hebben echt keihard gelachen.

vandaag is het zondag, het is van 25 graden. dus eerst lekker buiten op het dak zonnen. Heel stiekum want het mag eigelijk niet. zit nu in en en of ander donker hol achter de computer. Ik hoop dat bij ons thuis snel de computers gemakt worden..... En de douche trouwens ook!!!! we douchen al twee dagen met koud water :(

Zo meten lekker een koud biertje doen op het terras in Piata Uniri ( dit is net zo iets als de Dam in A'dam alleen dan is Boekarest )

We hebben wer een hele hoop megemaakt en veel gezien. Morgen weer naar me schatjes toen.... heb er nu al zin!!!

Ik vind het super leuk om jullie berichtjes te lezen vanuit Holland. Ga zo door!

La reverdere
liefs en xxx Kirsten

PS: ik mag hier maar een uur achter de computer, als bij ons het internet het doet kan ik foto's op me site zetten. heb er helaas nu geen tijd voor. Maar ze komen eraan, nog even geduld !!!!!

xxx




  • 20 April 2008 - 17:48

    Kimberly :

    Heeeej kirsten !

    zo te horen heb je het erg naar je zin daar ! wel vervelend van dat internet maar zo lukt het ook nog .

    maar nog heeel veel plezier en succes met alles , ik lees wel weer wat je beleefd heb !

    xxxx kimberly

  • 21 April 2008 - 08:20

    Jessie:

    Heeii Kirsten,

    Lekker dat je het naar je zin hebt, maak het er voor die kinderen en jezelf natuurlijk nog een mooie negen weken van.

    ik ben wel benieuwd naar de foto's, dan kunnen we zien wat jij ziet.

    Xx Jessie

  • 21 April 2008 - 17:46

    Annette:

    Ha die Kirsten,
    Wat een mooi "dakterras" hebben jullie daar.
    Geniet er maar van, we leven allemaal erg met je mee.

  • 21 April 2008 - 21:39

    Janene:

    Hallo Kirsten,
    Hier even de groetjes uit Den Helder..
    Veel plezier, geniet van de koude biertjes en de warme zon... En vooral je werk.... Knap hoor... Dikke kus Fam kossen

  • 23 April 2008 - 15:52

    John En Let:

    Hoi Kirsten, Mooi verhaal, wat een gedoe en gesjouw met de kinderen en rolstoelen. Die juffen van het tehuis zullen wel raar opgekeken hebben dat jullie je zomaar niet uit het veld laten slaan. Heel aandoenlijk die kindjes en wat een tegenstellingen, mooie dingen of oude roestige aftandse zooi. Heel veel succes en ook veel plezier. Gr. van je oom en tante uit Julianadorp.

  • 23 April 2008 - 18:37

    Annette:

    Hoi kanjers van meiden en 1 jongeman.
    Jullie worden volleerde kapsters en schilders. Koop een tondeuse voor de jongetjes hun haren.
    Voor de ontstoken ogen moet je water koken, af laten koelen en daar mee de ogen schoonmaken!!!!!!!!!
    Mooie schijnvertoning dat Unicef gebeuren,die moeten eens onaangekondigd komen.
    Groetjes van het thuisfront.

  • 23 April 2008 - 19:01

    Richard En Linda:

    Hoi kirsten, ik heb net je foto's bekeken. Leuk hoor, om je zo te kunnen volgen met wat je doet! Ik vind het maar knap! Groetjes uit Den Oever.
    Linda.

  • 23 April 2008 - 19:32

    Sylvia En Selina:

    hee kirsten de groetjes van ons
    hoop dat jullie een goede invloed hebben
    en dat er voor de kinderen een hoop verandert we blijven je volgen ook de groeten van john

    xxx

  • 24 April 2008 - 19:20

    Jeannette En Joop:

    Hallo Kirsten, ik zie op de fotos dat jullie veel voor de kinderen kunnen betekenen. Onvoorstelbaar dat ze zo aan hun lot worden overgelaten. Veel sterkte ,maar gelukkig zien we ook dat jullie even lekker gaan stappen. Heb je dan ook weer nodig.We wensen je een goede tijd toe, we zijn trots op je en je medescholieren. Dikke zoen, Jeannette en Joop

  • 25 April 2008 - 14:24

    Elske:

    heeeeee pieterina

    leuk om de foto's te zien.... goed iedee om hun haren te knippen ook al ben je er geen ster in:D hihihi.. het knapt in iedergeval op.
    de foto's van de feesies zien er ook erg gezellig uit:D volgens mij ben je met een gezellige groep waar je lol mee kan maken en steun aan kan hebben.
    heeel veel plezier zorg goed voor je zelf en de anderen (wat een wijze worden he:D)
    daaaaaaaaag xxxxxxx bep

  • 27 April 2008 - 06:53

    Bart En Barbara:

    Hey Kirst,

    Leuk om weer een verhaal van je te lezen en de foto's te zien. Zielig joh die kindjes. Geef ze maar heeeeeel veel liefde :)) Veel plezier en geen ruzie krijgen he met die juffies!!! hahaha wel hoor!!

    X B en B

  • 27 April 2008 - 12:29

    Rita:

    Hoi Hoi Kirsten,
    Wat gaan de weken snel, je bent al weer een paar weken weg. Leuk je verhalen en foto"s over je stage. Het is nu zondag dus een gezellig en rustige dag. Morgen weer bij de kinderen werken. Een leerzame tijd, vergeet niet om ook plezier te maken.Zoals ik op de foto zie gaat dat wel lukken. Groeten van Bob en veel liefs xxx Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kirsten

Ik ga in de hoofdstad Boekarest werken in een instelling voor gehandicapten kinderen.

Actief sinds 07 Maart 2008
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 17629

Voorgaande reizen:

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: