Wat gaan de weken toch snel - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van kirsten Gils - WaarBenJij.nu Wat gaan de weken toch snel - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van kirsten Gils - WaarBenJij.nu

Wat gaan de weken toch snel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg kirsten

27 April 2008 | Roemenië, Boekarest


Zo, weer een nieuw bericht vanuit het zonnige Boekarest. Zit weer in het internet cafe omdat voor de vierde keer deze week bij ons thuis het internet er af ligt :(

Dit weekend is het pasen in Roemenie. De winkels zijn dicht en het is heel rustig op straat. Naast ons huis staat een kerk waar rond middennacht een soort van paas mis gegeven werd. Overal stonden mensen en de hele straat stond vol. Er stonden echt duizenden mensen, echt heel bizar. Tijdens die mis ging er een man zingen in het roemeens, het klonk wel heel eng en er hing een duistere sfeer buiten. Alle mensen buiten hadden zo'n kaars mee die je ook op een graf zet. Later werd er ook nog vuurwerk afgestoken.

Toen wij eindelijk door al die mensen zijn gekomen, zijn we met de tram naar Pacha gegaan. Het schijnt dat Pacha in veel grote wereld steden te zitten. Toen wij binnen kwamen hoefden de meiden geen intree te betalen. Helaas voor ons enige mannelijke gezelschap wel!!!!! Dit gaat is veel clubs zo hier in de stad.
In pacha was geen zak aan, de drank was onwijs duur en de muziek was helemaal niks. Toen hebben we de taxi gepakt naar club maxx, waar wij vorige week ook heen zijn geweest. Daar was het wel heel gezellig. Toen wij naar huis wouden was er geen taxi te vinden. Dit vnwege pasen en veel mensen vrij zijn. Nou loop je dan op je hakken van 9 centimeter, een poging doen om naar huis te komen terwijl je al zere voeten hebt hahahaha en als er een taxi stopte wou die ons niet naar huis brengen vanwege de buurt waar wij wonen. maar na twee uur waren we allemaal veilig thuis gekomen.

afgelopen week weer lekker naar me schatjes geweest. We hebben lekker hun haren geknipt want dat hing de hele tijd in hun ogen. Helaas voor de kinderen ben ik niet zo'n knip wonder, maar ze waren erg blij op hun kort gewiekte coupe. We hebben complete bossen van hun hoofd geknipt. Bij veel kinderen zat er vast gekoekte eten in en heel veel schilfers en klitten. We zijn twee dagen bezig geweest om al die haren te knippen en de zusters hebben er niks over gezegd!

ook zijn we van de week begonnen met schilderen. Het is al heel erg opgeknapt. De kamer wordt licht blauw met beesten op de muur geschilderd. Dit doen we als de kinderen in de middag gaan slapen want anders gaan ze de hele tijd aan je hangen. Gelukkig hebben we hulp van onse huisgenoten die soms een dagje komen helpen bij ons in de instelling. Ook hebben we gewandeld en lekker gespeeld met de kids.

Dit weekend was Beau jarig, en die wou graag op haar verjaardag naar de Buccuresti mall een winkel centrum. In de tram daarheen zijn Nanda en ik de tram uit gesprongen en hebben toen stiekum de hele kelder versierd en zelf een taart gemaakt. Voor haar was het echt een verassing want ze had niks gemerkt :)

Morgen gaan we weer verder met onse schilder kunsten en woensdag gaan we koninginnendag vieren.

Ik wil graag de soroptimisten bedanken voor hun bijdrage. En natuurlijk mijn lieve tante jeannette.

Ik ga zo lekker naar bed. Morgen weer naar me moppies toe.

la revedere xxx en liefs Kirsten





  • 27 April 2008 - 17:25

    Jeroenos:

    Waag het om aan mijn haar te komen! :P
    maar klintk leuk allemaal nu weer?

  • 27 April 2008 - 18:13

    Annette:

    Lieve Kisse Bissie......Fijn je stem gehoord te hebben. En ik geloof jij de mijne. Dit had je wel nodig na donderdag........ meissie meissie jullie maken wel wat mee!!!!!!!!! Maar ja jullie zijn kanjers en er ook wel tegen opgewassen.
    Heel veel werk plezier.

  • 27 April 2008 - 18:24

    Ada:

    Hé Kirsten,
    Wat doen jullie veel leuke en goeie dingen voor de kinderen ,zeg. Die muurschilderingen zijn hartstikke mooi. Hebben de kinderen tenminste iets vrolijks om naar te kijken.
    Gelukkig gaan jullie lekker op stap in het weekend. Dat heb je denk ik ook wel nodig als afleiding.
    leuk dat je ons op deze manier op de hoogte houdt.
    Liefs , René ,Ada ,Rico.

  • 27 April 2008 - 19:05

    Glenn En Jopie:

    Kirsten, Net zoeven het laatste nieuws van je moeder telephonies vernomen. Wij zijn trots op je, dat je zulk zwaar werk met veel liefde en enthousiasme doet. Geniet van het feit dat je in het leven van ongelukkige kinderen een kenmerkend verschil kan aan brengen.

  • 29 April 2008 - 10:42

    Janet:

    Hee buurmeissie,
    Wat heel erg leuk zo je dagboek van wat je allemaal meemaakt daar ver weg.
    En heel indrukwekkend allemaal om te lezen laat staan als je het zelf allemaal meemaakt....
    Gelukkig kan je daar ook toch nog een beetje uitgaan, dat zal je ook wel nodig hebben na een paar dagen zo met die kinderen bezig te zijn.

    Nou ik ben benieuwd wat je nog meer mee gaat maken en blijf dus trouw je dagboek lezen......

    Groetjes Janet :)

  • 29 April 2008 - 10:43

    Janet:

    Hee buurmeissie,
    Wat heel erg leuk zo je dagboek van wat je allemaal meemaakt daar ver weg.
    En heel indrukwekkend allemaal om te lezen laat staan als je het zelf allemaal meemaakt....
    Gelukkig kan je daar ook toch nog een beetje uitgaan, dat zal je ook wel nodig hebben na een paar dagen zo met die kinderen bezig te zijn.

    Nou ik ben benieuwd wat je nog meer mee gaat maken en blijf dus trouw je dagboek lezen......

    Groetjes Janet :)

  • 29 April 2008 - 11:02

    Yolanda:


    Hoi Kirsten,

    Die foto's op het dak waar jullie liggen te zonnen. Leuk! Ontspanning heb je nodig.
    Een prettige koninginnedag! Wel wat anders dan Amsterdam hé?

    Groetjes,
    Yolanda

  • 30 April 2008 - 18:43

    Richard En Linda:

    Leuk om weer een berichtje van je te lezen!Ben beniewd wat jullie vandaag hebben gedaan met koninginnendag...Succes met je schilderwerk!
    Groetjes uit Den Oever

  • 01 Mei 2008 - 12:03

    Rebecca:

    heey kirsten:D

    ik vind het stoer van dat je even goed nog zo met de kids om kan gaan:D
    het zou misschien wel zwaar zijn maar,,,,
    Dat is juist weer een uitdaging:p
    Heb er nog heel erg veel plezier in:D
    veel plezier nog met je werk!!:D

    heel veel kusjes**XXX** Mii

    P.S. ik vind het cool dat je zulke dingen doet voor de kinderen:D
    zoals; schilderingen met beesten op de muur en de verjaardag van beau:D

  • 01 Mei 2008 - 16:30

    Annette:

    Aan mijn super kanjer....
    Hokus pokus pilatus pas ik wou dat jou kindertehuis op Noorderhaven
    was.....of zal ik maar directrice worden van jou kindertehuis???????????
    Of zal ik in het eerste de beste vliegtuig naar je toe komen om te helpen.
    Dit zal ik allemaal wel willen!!!!!!!!!
    Nou geef je moppies en voor Helena een extra dikke knuffel van mij.
    Je redt het.

  • 02 Mei 2008 - 09:30

    Jort Van Den Berg:

    Hey Kirsten,

    Ben blij te lezen dat je, ondanks alles wat je daar ziet en meemaakt, er een leuke tijd van weet te maken. Wat een toestanden daar, erg knap dat je je positieve instelling weet te bewaren!

    Jort


  • 02 Mei 2008 - 15:04

    Morena:

    En ik maar wachten op al die mailtjes vanuit Roemenie... Blijkt dat ik mezelf met mn digibete hoofd nog niet aan de automatische verzendlijst had toegevoegd.. Bij deze!

    Heb net al je mailtjes gelezen. Ongelofelijk wat je allemaal ziet en meemaakt (en ruikt, denk ik...). Ik kan me nog herinneren dat ik op mijn wereldreis in 2003 in Vietnam was en daar een weeshuis bezocht. Volgens mij een beetje van hetzelfde laken een pak. Allemaal zielige, uitgemergelde kindertjes die van ongeinteresseerde harteloze verpleegsters slechts wat lichamelijke verzorging kregen (zoals op de grond gelegd worden en met een tuinslang overgespoten worden bijvoorbeeld...). Ik heb daar een dag doorgebracht en ging met heel veel pijn in mijn hart weer weg. Ik houd me maar vast aan het idee dat ze in ieder geval een paar uurtjes aandacht en een aai over hun bol hebben gehad die dag, maar het liefst zou je blijven!
    Hoe is die directrice bij jou in Roemenie, harteloos en streng of is ze wel te pruimen en heeft ze hart voor de zaak?
    Vind het echt ongelofelijk knap en goed wat je daar allemaal doet. Wat een enorme ervaring voor je!

    Hang in there!

    Liefs, Morena en Robert

  • 04 Mei 2008 - 08:08

    José:

    Hoi Kirsten,

    ik wil je alvast van harte feliciteren met je verjaardag! Yo en ik zitten namelijk op de grote dag zelf - net als jij - bij de bejaarden. Jij erboven, wij ertussen. In Spanje, wel te verstaan. Vandaar dat ik een beetje vroeg ben met mijn felicitaties. Zal wel een heel bijzondere dag voor je worden, die je niet snel zal vergeten. Wat een ervaringen doe je allemaal op! Helaas niet allemaal even leuke - wel indrukwekkende. Gelukkig blijft er ook een beetje tijd over voor ontspanning, zo te lezen. Fijn dat jullie je allemaal zo inzetten voor de kinderen daar. Ze zullen jullie wel erg missen, straks...
    Ik hoop dat je ondanks alles een heel gezellig dag hebt, dinsdag. We denken in ieder geval aan je!
    Groetjes en een dikke verjaardagszoen van

    José en natuurlijk ook van Jack.

  • 04 Mei 2008 - 09:05

    Astrid En Jan:

    Hoi Kirsten,
    Hoe gaat het met je? Best zwaar hoorde we van je moeder en vader. We hopen dat je evengoed ook leuke en fijne dingen meemaakt,maar zo te lezen is daar gelukkig ook wat tijd voor. We wensen je veel succes de komende tijd en voor dinsdag...alvast een hele fijne verjaardag. Gefeliciteerd!!!

  • 04 Mei 2008 - 13:25

    Marieke Renes:

    Hey lieve schat!
    Gaaf dat jullie de muren zo mooi maken! Heerlijk voor de kids dat jullie er zijn!Hier alles oke! Ik heb eindelijk mijn huis, maar meer vertel ik dr wel over in een mail.
    Nou meid, zet 'm op he!
    Dikke kus, Marieke.

  • 04 Mei 2008 - 16:26

    Elske:

    heeeeeeeeeeeeee piet

    kan je ffe meer fotos op deze site zetten? vind het wel leuk om soms ffe te kijken....
    en we komen bijna tegelijk thuis ik ga met me ouders 3 weken naar curasou. heerlijk he zal wel kijken of het er leuk is dan kunnen wij ook nog een keer van het jaar!
    veeel plezier daar spreeek u xxxxxxxx elske

  • 04 Mei 2008 - 17:34

    Jeannette:

    Hallo Kirsten, wat zullen de kinderen opgeknapt zijn met hun mooie schone haren. En ik ben ook heel benieuwd naar jullie schilder kunst. Fijn dat jullie een lichtpunt kunnen zijn voor de kinderen. We feliciteren je alvast met je verjaardag. Hopelijk is er voor jou ook een verrassing zoals jij bij een vriendin hebt gedaan. Ik wens je veel sterkte, het zal niet altijd meevallen maar we zijn echt trots op je. Een dikke zoen, en tot mails, Jeannette en Joop

  • 04 Mei 2008 - 20:35

    Ralph:

    Hoi Kirsten hoe is het er mee ik denk wel goed. Met mij wel goed dus toe deloe

  • 05 Mei 2008 - 04:28

    Annette:

    Er is er morgen èèn jarig hoera hoera, dat kun je wel zien dat ben jij!!!!!!!!!!!
    Lieve Kirsten van harte met je verjaardag en maak er een gezellige dag van. Ik bel je vannacht op je Roemeese nummer.
    Heel veel liefs xxx mam.

  • 05 Mei 2008 - 08:27

    Yolanda:

    Hoi Kirsten,

    Morgen ben je jarig! Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!!
    20 jaar! Wat een leeftijd.
    Ik mail dit berichtje vandaag want morgen zit ik om 07.00 uur in het vliegtuig met José richting Spanje.
    Een hele prettige dag en ik volg je weer als ik terug ben.

    Groetjes van ons allemaal,
    Chris, Yolanda, Barry, Lindsay, Brian, Mario en Puckie.

  • 05 Mei 2008 - 11:45

    Wim En Lia:

    Hoi, Kirsten.
    We volgen je aandachtig via de website en lezen over al je belevenissen. En jij beleeft daar wat! Tjonge, tjonge. Jullie doen daar iets goeds met z'n allen, ook al zal het vaak moeilijk gaan.
    Alle kleine beetjes helpen, zo moet je maar denken. Probeer de moed er in te houden, veel praten met je groep is juist daar heel belangrijk.
    Zo, dit was de peptalk. Nu alvast voor 6 mei de felicitaties.
    Van harte proficiat, ook van Wim.
    Wij nemen een borrel op je gezondheid en op alles wat jullie daar doen!!
    Groetjes, Wim en Lia

  • 05 Mei 2008 - 19:15

    Morena:

    Hey stoere nicht!

    Alvast van harte met je verjaardag!Hebben die meiden met wie je in Roemenie zit nog wat leuks voor je in petto? Hopelijk heb je ver weg van huis toch een feestgevoel morgen!

    Liefs,
    Morena en Robert

  • 05 Mei 2008 - 21:05

    René , Ada ,Rico:

    Hé Kirsten,
    We hopen dat je een mooie verjaardag zult beleven in Roemenie. Natuurlijk héél anders mooi dan je verjaardagen in Holland ,maar daarom niet minder. We hopen dat je veel blijde lachjes kado krijgt van de kinderen en dat je er met je stage groep een gezellig feessie van maakt. Van Harte Gefeliciteerd!!!
    XXX René , Ada en Rico.

  • 06 Mei 2008 - 06:27

    Marieke Renes:

    Hey jarige job!
    Gefeliciteerd met je verjaardag!!!!
    Hoop dat je er toch nog een beetje een leuke verjaardag van kunt maken!
    De borrel doen we wel een keertje als je terug bent, haha!!!!
    Ook de felicitaties namens mijn ouders.
    Dikke verjaardagszoen, Marieke.

  • 06 Mei 2008 - 09:49

    Rik:

    Gefeliciteerd hé!

  • 06 Mei 2008 - 10:18

    De Buurtjes:

    hieperdepiep HOERAAAA Kirsten van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

    Dikke knuffel van Kim en Chelsea en van Calvin de groetjes.
    En van mij en Fritz n'tuurlijk ook.


  • 06 Mei 2008 - 11:28

    Richard En Linda:

    Lieve Kirsten, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Verwennen ze vandaag jou een beetje??????????? Hoop dat je een leuke dag zult hebben. Ook de groetjes en felicitaties van m'n moeder.Veel succes verder!

    Liefs, Richard, Linda, Estelle, Annelot en tante Greetje.

  • 06 Mei 2008 - 15:00

    Saskia:

    Hoi Kirsten,

    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je je daar toch een beetje jarig voelt.
    Ik begreep van je moeder dat het niet allemaal mee valt.
    Maar onthoud wel dat je daar goed werk verricht ,en je bent gelukkig over een paar weken weer thuis.
    Nou kirsten ik wens je een hele fijne dag en als je weer thuis bent komen we als nog een borrel bij je
    halen en natuurlijk een kadootje brengen [grapje].
    heel veel groetjes van Jan ,Saskia,kevin debbie en Mike.
    En hou je taai he...

  • 06 Mei 2008 - 15:49

    Sietske V.d. Berg:

    Hai Kirsten. Hoera hoera en nog eentje voor de buren: HOERA!!!
    Van harte.
    Knap hoor wat jullie doen, veel mensen willen, maar jullie maken het verschil.
    Onthoud dat goed.

    Dikke zoen van Sietske en Barrie

  • 06 Mei 2008 - 16:22

    Karola:

    Heey Kirsten!!

    Happy B-day to Yooouuuuu..!! Heb een fijne verjaardag daar..

    Liefs x x x x x x Hoogachtend;) Karola

  • 06 Mei 2008 - 16:54

    Bart En Barbara:

    Heyyyy Kirst,
    VAN HARTE GEFELICITEERDDDDDDDD!!!!!!!! Maak er een leuk daggie van, geef alle kindjes een dikke kus en vergeet jezelf ook niet. Een borrel op jou...proost...hoe zeggen ze dat daar?

    X Bart en Barbara

  • 06 Mei 2008 - 17:16

    Bjerre & Claudia:

    Hey Kirsten,

    Happy birthday to you, happy birthday dear Kirsten... Van harte gefeliciteerd!

    Het is echt ontzettend goed van je wat jullie daar allemaal doen voor die kinderen.Echt RESPECT!

    Hou je goed,en we denken aan je meissie.

    Liefs en een dikke kus,
    Bjerre & Claudia

  • 06 Mei 2008 - 18:40

    Piet En Gerda:

    Heey Kirsten
    Van Harte Gefeliciteerd met je 20 ste verjaardag
    We hopen dat je een beetje jarig voelt vandaag.Wat zijn de zusters harteloos geef de kinderen veel liefde zolang jullie er zijn. En heel veel succes met het schilderen wat zal het opknappen.

    veel liefs van Piet en Gerda

  • 06 Mei 2008 - 18:44

    Mieke En Nanda :

    heeeej lieve kirstt!!
    nog gefeliciteerd he, nog een paar uurtjes in de stripclub zometeen en dan ben ik aan de beurt hahaha
    naja we hopen dat je het gezellig vond vandaag
    dikke kus mieke en Nanda .

  • 06 Mei 2008 - 19:24

    Johnny En Ralph:

    Lieve Kirsten,

    Van harte gefeliciteerd en we hopen dat je een leuke verjaardag hebt. Het lukt telefonisch niet om je spreken ( geen verbinding ) maar ik blijf proberen.

    XXX Johnny en Ralph.


  • 06 Mei 2008 - 20:28

    Miranda-Alex-Denise:

    Hoi Kirsten, vanaf hier (een veilige plek in het rijke westen) van harte met je 20e verjaardag. Zo aan de foto's te zien enorme tegenstellingen tussen arm en rijk. We zien het op de plaatjes maar als je er zoals jullie middenin zit besef je het pas echt.Wel bizar om te zien dat grote wereldconcerns geld genoeg hebben om reclame te maken maar geen duppie investeren in een beter leefklimaat. We hebben veel respect voor je en hopen dat je het voor de tijd die nog rest gaat volhouden.(geen twijfel!)
    Nogmaals van harte en drink er eentje op
    groetjes van Miranda - Alex en Denise (David)

  • 06 Mei 2008 - 20:39

    John En Nicolette:

    Hoi Kirsten, op de valreep willen wij je nog van harte feliciteren met je 20e verjaardag. Je bent nu teener af maar verder zal er niet veel veranderen. We hopen dat je nog een beetje van je verjaardag hebt kunnen genieten en dat je een leuke dag en avond hebt gehad. Verder nog heel veel succes en sterkte met je mooie maar moeilijke taak. We zullen op je proosten.

    Groetjes van ons

  • 06 Mei 2008 - 20:57

    Carola:

    lieve Kirsten,
    Allereerst heel hartelijk gefeliciteerd met je 20e verjaardag. Ik heb met ontzetting je verslag over het tehuis gelezen. Ik had van je moeder ook al het een en ander gehoord De oplossing; jij wordt directrice en wij komen als vrijwilliger werken. Jij kunt nu heel veel voor die kinderen betekenen en gelukkig komen er drie keer per jaar vanuit jullie school van die kanjers, zoals jij, die daar willen werken. Dit zijn de lichtpuntjes voor die kinderen.
    Veel sterkte en plezier, tot de volgende keer.
    groetjes Peter, Carola en Martijn

  • 06 Mei 2008 - 21:05

    Peter Schmidt:

    Hoi Kirsten ook van mij hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, en heel succes en veel sterkte bij je werk daar.

    Gr. Peter

  • 07 Mei 2008 - 09:36

    Janene:


    Sorry ben een dag te laat, maar als nog VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG. En, had je nog een beetje je verjaardag kunnen vieren, messchien anders dan thuis..... als je het maar gezellig had,toch?? Nog heel veel succes en Dikke kus van ons. Jaap, Janene, Marcel en Liana Kossen

  • 07 Mei 2008 - 17:23

    Jolanda En Hugo:

    Hoi Kirsten.
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Kon je gisteren niet mailen want de PC was in reparatie.

    Heb je een leuke verjaardag gehad?
    Wel vreemd zeker in zo'n ver land?
    Aan de foto's te zien heb je gelukkig gezellige mensen om je heen.

    Wij vinden het wel knap van je dat je zo ver van huis voor die kinderen gaat zorgen. De kinderen zullen deze aandacht hard nodig hebben, want luxe hebben ze daar niet.

    Nou we zijn trots op je dat je die uitdaging aandurft. Vol houden meid! Je doet die kinderen een groot plezier.

    Nou we hopen dat je nog een fijne tijd hebt en een hoop ervaringen op doet die je thuis niet had gehad.

    We sturen binnenkort nog wel een berichtje.

    Groetjes Hugo, Jolanda en Melvin

  • 07 Mei 2008 - 17:33

    Bibi Guds:

    Kirsten, ik heb je berichten gelezen. Wat maken jullie veel mee. Ik ben blij te lezen dat jullie hier alles uit willen halen voor de kinderen en voor jezelf. Het is goed dat jullie samen zijn en kunnen relativeren. Tot over een aantal weken.

    Bibi Guds,
    Mentor KT3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kirsten

Ik ga in de hoofdstad Boekarest werken in een instelling voor gehandicapten kinderen.

Actief sinds 07 Maart 2008
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 17577

Voorgaande reizen:

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: